اگر بگوییم مایکروسافت با عرضه دستگاه‌های Surface Duo و Surface Duo 2 تحلیل نادرستی از بازار داشت، چندان هم اغراق نکرده‌ایم. درست در زمانی که نمایشگرهای تاشو تازه داشتند جای خود را در میان مردم پیدا می‌کردند، مایکروسافت تصمیم گرفت تا راه کاملا متفاوتی را در پیش بگیرد. بعد تمام پول خود را روی دستگاه‌هایی با نمایشگرهای تخت دوتکه شرط بست. بگذارید صراحتا بگوییم: این استراتژی اصلاً و ابداً جواب نداد. ولی حالا گزارشاتی وجود دارد که نشان می‌دهد احتمالاً شاهد مایکروسافت Surface Duo 3 تاشو خواهیم بود.

گوشی‌های با صفحه‌نمایش تاشو سال به سال شاهد رشد فروش هستند، در حالی که دستگاه‌های Surface Duo با نمایشگرهای دوتکه خود اکنون به سختی فروش دارند. بنا بر گزارش جدیدی که از منابع آگاه به دست ما رسیده، مایکروسافت بالاخره تصمیم گرفته تا استراتژی خود را تغییر دهد.

طبق ادعاهای این گزارش، Surface Duo 3 به عنوان جدیدترین دستگاه سرفیس مایکروسافت دارای یک صفحه‌نمایش داخلی تاشو و یک صفحه‌نمایش بیرونی مسطح خواهد بود. احتمالاً طراحی این گوشی مشابه Vivo X Fold و Honor Magic Vs باشد. ظاهراً این دستگاه یک سال آزمایش و تست‌های سخت‌افزاری را پشت سر می‌گذارد تا بالاخره آماده عرضه شود.

در ابتدا، مایکروسافت مایل بود که Surface Duo 3 را در پایان سال 2022 با همان طراحی نمایشگرهای دوتکه عرضه کند. اما تفاوت اصلی مورد نظرش در این بود که لبه‌ها را کوچک‌تر کرده و ضخامت دستگاه را هم کمتر کند. همچنین قابلیت‌هایی همچون شارژ بی‌سیم و چندین ویژگی‌ دیگر نیز به آن اضافه نماید. در حقیقت این طرح از قبل نهایی شده بود و در انتظار تولید به سر می‌برد. تا اینکه کمپانی بالاخره تصمیم گرفت کار عاقلانه را انجام دهد و سراغ مدل‌هایی با صفحه‌نمایش تاشو برود.

microsoft suface

به دلیل این تغییر، برنامه تولید و عرضه این دستگاه در پایان سال میلادی گذشته لغو شد. اکنون مشخص نیست که Surface Duo 3 واقعا چه زمانی قرار است عرضه شود. به این ترتیب هنوز هیچ اطلاعاتی از سایر جزئیات و مشخصات فنی این دستگاه در دست نداریم.

علیرغم گزارش‌های اخیر مبنی بر مجهز بودن Surface Duo 3 به یک لولا 360 درجه، منابع خبری ادعا می‌کنند که این اطلاعات دقیق نیست. احتمالاً این دستگاه در عوض یک لولای 180 درجه خواهد داشت. این همان چیزی است که روی اکثر گوشی‌های تاشو دیگر شاهدش هستیم. گرچه در این مقاله دستگاه تاشو جدید مایکروسافت را Surface Duo 3 نامیدیم، اما مایکروسافت ممکن است آن را با نامی کاملا متفاوت عرضه کند.

همین منبع خبری باز هم ادعا کرده که مایکروسافت قصد دارد تمایز بیشتری بین برنامه‌های اندرویدی خود با رقبا ایجاد کند. تا از این طریق بتواند به یک نوع اکوسیستم داخلی بین دستگاه های اندرویدی خود و رایانه‌های شخصی رومیزی دست پیدا کند. درست مشابه کاری که اپل با دستگاه‌های مختلف خود (مخصوصا آیفون و مک) انجام داده است.

علاوه بر این، شرکت مایکروسافت می‌خواهد خط تولید گوشی‌های هوشمند اندرویدی خود را به چیزی فراتر از Surface Duo گسترش دهد. به همین خاطر هم به دنبال فرم فاکتورهای مختلفی می‌گردد تا بتواند در سال‌های آتی آنها را تولید و عرضه کند.

خبر مرتبط: