مدیر عامل مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد که قراداد اپل و گوگل، باحث ایجاد محدودیت‌های مایکروسافت و دیگر موتور‌های جستجو شده است.

گوگل سالانه مبالغ زیادی را به اپل پرداخت می‌کند تا این شرکت از موتور جستجو گوگل در تمامی دستگاه‌های خود استفاده کند. مدیر مایکروسافت اعلام کرده که با وجود ادغام موتور هوش مصنوعی Open AI با مرورگر بینگ، ممکن است کاربران به استفاده از این موتور جستجو ترغیب شوند.

اما او در ادامه اعلام کرد که تغییر دادن عادت‌های جستجوی کاربران می‌تواند بسیار دشوار باشد. در مورد این موضوع باید گفت که توانایی مایکروسافت بینگ در حال حاضر از ربات بارد گوگل بیشتر است اما همچنان، کاربران استفاده از گوگل را ترجیح می‌دهند. از طرف دیگر، بسیاری از شرکت‌های موبایل، گوگل را به عنوان موتور جستجو پیش‌فرض خود انتخاب می‌کنند.

محدودیت‌های مایکروسافت

این موضوع ممکن است چندان مهم به نظر نرسد اما حقیقت این است که بخش عمده‌ای از کاربران، موتور جستجو پیش‌فرض دستگاهشان را تغییر نمی‌دهند. همین کار باعث شده که موتور‌های جستجو دیگر مثل مایکروسافت بینگ، با وجود برخورداری از امکانات بالا، نتوانند مورد توجه کاربران قرار بگیرند و آمار استفاده پایین‌تری داشته باشند.

مدتی پیش، صحبت‌هایی در مورد استفاده از بینگ به عنوان موتور جستجو پیش‌فرض آیفون‌ها صورت گرفت اما این اتفاق هیچ‌گاه رخ نداد. علت اصلی عدم تفاوت اپل با مایکروسافت، مسائل مالی بود، زیرا تا قبل از آن، این شرکت از حجم مبالغ پرداخت شده توسط گوگل به اپل آگاه نبود.

احتمال برگزاری یک نشست دیگری بین مایکروسافت و اپل بسیار کم است و همین موضوع، توانایی بیشتری به گوگل می‌دهد. البته احتمال دارد که محدودیت‌های مایکروسافت به زودی شامل حال گوگل شود زیرا طبق آخرین اخبار، اپل می‌تواند موتور جستجو خود را بسازد و از این دو شرکت بی‌نیاز شود.

نظر شما در مورد محدودیت‌های مایکروسافت چیست؟ آیا این شرکت می‌تواند در آینده با گوگل رقابت کند؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: مایکروسافت از ادغام پایتون با اکسل خبر داد