به‌نقل از یک منبع‌ آگاه خبری، کمپانی مایکروسافت قصد دارد روز جمعه درتاریخ سیزدهم اکتبر برای همیشه پرونده خرید ۶۸.۷ میلیارد دلاری استودیو اکتیویژن بلیزارد را ببندد

به‌نقل از یک منبع آگاه خبری، کمپانی چند ملیتی مایکروسافت قصد دارد روز جمعه آینده درتاریخ سیزدهم اکتبر برای همیشه پرونده خرید ۶۸.۷ میلیارد دلاری استودیو اکتیویژن بلیزارد را ببندد.

طی ماه‌های اخیر، گزارش‌های متعددی درباره خرید استودیو اکتیویژن بلیزارد توسط کمپانی مایکروسافت شنیدیم که نشان می‌دهد این تنش چندین سال به‌پایان مسیرش نزدیک می‌شود؛ البته باید یادآور شد این موضوع کاملا به شورای ملی رقابت و بازار بریتانیا بستگی دارد، چراکه تنها رگولاتوری بود که با موفقیت توانست برای مدت‌زمانی بسیار طولانی جلوی این معامله را بگیرد. باوجود ماه‌ها وقفه، سرانجام مایکروسافت به CMA اطمنیان خاطر داد بازی‌های این استودیو برای سایر سرویس‌های ابری منتشر می‌شود.

پرونده خرید استودیو اکتیویژن بلیزارد به‌زودی بسته می‌شود

بااین‌حال، این اتفاقات به‌سادگی رقم نخورد و مایکروسافت ابتدا قصد داشت با دادخواهی در دادگاه تجدیدنظر مالکیت بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را به‌طورکامل دردست گیرد، اما درنهایت مجبور شد امتیازهای بیشتری را ارائه کند تا شورای ملی رقابت و تنظیم بازار بریتانیا متقاعد شود؛ براساس گزارش‌ها، مذاکرات دوجانبه میان مایکروسافت و CMA حدود ۴۰ روز به‌طول انجامید و درپی توافق‌ها مشخص شد که مایکروسافت باید حقوق سرویس ابری بازی‌های Activision Blizzard را به کمپانی یوبی‌سافت (Ubisoft) بفروشد.

به‌نظر می‌رسد پس از گذشت دو سال، تلا‌ش‌های مستمر مایکروسافت به‌بار نشسته و رگولاتوری شورای ملی رقابت بریتانیا با این پرونده یعنی خرید ۶۸.۷ میلیارد دلاری استودیو اکتیویژن بلیزارد موافقت می‌کند؛ همچین روز گذشته برخی از استودیوها نظرات‌شان را درباره این خرید که معامله قرن معروف است به‌طور رسمی اعلام کردند و انتظار می‌رود CMA نیز نظر قطعی را طی روزهای آینده اعلام کند تا مایکروسافت بتواند این پرونده را بسته و به‌سراغ سایر برنامه‌های بزرگش بروند.

معامله مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد

باوجوداین، برخی خبرگزاری‌های حوزه گیمینگ اظهار می‌کنند مایکروسافت پس از بسته شدن پرونده باید با کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده آمریکا درگیر شود، چراکه این رگولاتور به‌عنوان اولین نهاد قدرت‌مند در دسامبر ۲۰۲۲ برای جلوگیری از خرید استودیو Activision Blizzard اقدام کرد. مدارک و شواهد نشان می‌دهد هیچ‌گونه عجله‌ای برای پیگیری شکایت وجود نداشته، اما پس از تحقیقات بیشتر، FTC از دادگاه فدرال درخواست کرد برای برگزاری دادگاه یک زمان دیگری تعیین کنند تا زودتر به این پرونده بسیار مهم رسیدگی شود. نکته جالب آنجاست که کمتر از یک ماه بعد، با حکم قاضی ژاکلین اسکات کورلی از منطقه شمالی ایالت کالیفرنیا، مایکروسافت در دادگاه پیروز شد.

آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد کمیسیون تجارت فدرال آمریکا هنوز به دادگاه تجدیدنظر ناحیه نهم ایالت کالیفرنیا شکایت می‌کند و قرار است رای این دادگاه تا اوایل دسامبر سال‌جاری میلادی منتشر شود. رگولاتوری FTC بدون شک به‌دنبال منحل کردن این معامله است و از هیچ اقدامی برای آن کوتاهی نمی‌کند، اما باید به‌یاد داشته باشیم مایکروسافت قدرت فراوانی دارد و منحل کردن قراردای که یک طرف آن مایکروسافت است کاری بسیار دشوار و روند فوق‌العاده طولانی خواهد بود.

اخبار مرتبط: