قرار گرفتن صدای ستارگان هالیوود روی دستیار صوتی متا تجربه‌ای کاملاً جدید از تعامل با دستگاه‌های هوشمند را نوید می‌دهد. متا برای اینکه این کار را انجام دهد، حاضر است مبالغ بسیار زیادی به این بازیگران بپردازد.

استفاده از صدای افراد مشهور توسط شرکت‌های بزرگ فناوری برای محصولاتشان با انتقادهایی همراه بوده است. مردم نسبت به این موضوع اعتراض کردند، چون افراد، به‌خصوص هنرمندان موسیقی، کنترلی بر استفاده تجاری از صدا و هنر خود نداشتند. اما متا راه‌حلی پیدا کرده است و طبق آخرین خبرها، این شرکت میلیون‌ها دلار به سلبریتی‌های معروف می‌پردازد تا از صدای آن‌ها برای دستیار دیجیتال هوش مصنوعی‌اش استفاده کند.

مبلغ دقیق پرداختی مشخص نشده است، اما گفته می‌شود نام دستیار دیجیتال جدید متا، MetaAI خواهد بود که از صدای چندین سلبریتی استفاده می‌کند. سه نفر که از برنامه‌های متا اطلاع دارند، به خبرگزاری بلومبرگ گفته‌اند که شرکت مادر فیسبوک با آکوافینا، جودی دنچ و سایر بازیگران و افراد مشهور درحال مذاکره است تا از صدای آن‌ها در دستیار دیجیتالی به نام MetaAI استفاده کند. دستیار صوتی متا با صدای ستارگان هالیوود اولین قدم برای متا است و آن‌ها قصد دارند محصولات دیگری هم با استفاده از هوش مصنوعی بسازند. کمدین کیگان-مایکل کی هم ظاهراً درحال مذاکره است. گفته می‌شود سلبریتی‌های دیگری هم با متا در حال صحبت هستند اما نام آن‌ها هنوز فاش نشده است.

در این گزارش آمده است که برترین آژانس‌های بازیگری هالیوود با متا مذاکره کرده‌اند تا جلسه‌ای با این سلبریتی‌ها ترتیب دهند، اما مشخص نیست که این آژانس‌ها چه سودی از این معامله خواهند برد. همچنین مشخص نیست که متا چقدر به این سلبریتی‌ها پول خواهد داد، اما اگر همه طرف‌ها موافقت کنند، پرداخت چند میلیون دلاری انجام خواهد شد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، قبلا گفته بود که هزینه‌های هوش مصنوعی شرکت به شدت افزایش یافته و به همراه هزینه‌های دیگر به 37 میلیارد دلار رسیده است. این رقم در مقایسه با 30 میلیارد دلار در ابتدای سال 2024 افزایش یافته است که نشان می‌دهد این شرکت می‌خواهد در این زمینه تمام تلاشش را کند.

هدف اصلی این است که MetaAI بتواند با استفاده از این صداها به سوالات پاسخ دهد و تجربه تعاملی بیشتری را برای کاربران فراهم کند. قراردادهای متا با این سلبریتی‌ها موقتی خواهد بود و قابل تمدید یا لغو است. البته سلبریتی‌ها حق استفاده دائمی از صدای خود را به متا نخواهند داد. انتظار می‌رود متا این قراردادها را درست قبل از کنفرانس فناوری کانکت در اوایل مهرماه 1403 نهایی کند، جایی که قصد دارد محصولات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی‌اش را معرفی کند.