پس از فرازونشیب‌های بسیار برای تردز اینستاگرام طی یک ماه اخیر، این رسانه اجتماعی قصد دارد نسخه تحت وب را برای راحتی کاربران منتشر کند.

پس از انتشار شبکه اجتماعی متن‌محور تردز برای رقابت با توییتر، کاربران بسیاری مستقیما از اینستاگرام و برنامه‌های نرم‌افزاری وارد این اپلیکیشن شدند؛ براساس آمار ۱۰ روز اول، تردز توانست بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر جذب کند که آماری بسیار خیره‌کننده محسوب می‌شد، اما پس از گذشت دو هفته کاربران به‌دلیل نبود ویژگی‌ها و قابلیت‌های ارتباطی شروع به‌ترک این رسانه کردند و حالا پس از یک ماه تردز با بحران کاربر فعال دست‌‌وپنجه نرم می‌کند.

کمپانی چند ملیتی متا سخت تلاش می‌‌کند تا کاربران بیشتری را با ارائه ویژگی‌های کاربردی جذب تردز اینستاگرام کند. برای مثال، چندی پیش، مارک زاکربرگ، مدیرعامل و مالک متا با انتشار پستی در حساب‌کاربری خودش بیان کرد به‌زودی تیم نرم‌افزاری این کمپانی قابلیت‌های جدیدی را اضافه می‌کند که نحوه تعامل کاربران با تردز بیشتر می‌شود؛ همچنین دسترسی کاربران ازطریق سایر پلتفرم‌ها مانند واتس‌اپ و فیس‌بوک می‌تواند راه جدید برای پیویستن کاربران جدید باشد. اما مهم‌ترین دغدغه کاربران ارائه ویژگی‌های کاربردی است که متا روی آن به‌شدت کار می‌کند.

اکنون رسانه تردز اینستاگرام در سیستم‌عامل‌های آی او اس و اندروید دردسترس قرار دارد، اما نسخه تحت وب آن فعال نیست. بسیاری از کاربرانی که با سیستم‌عامل ویندوز و کامپیوترهای رومیزی یا ازطریق مرورگر‌ گوشی‌ها وارد شبکه‌های اجتماعی می‌شود درخواست کردند که هرچه زودتر این نسخه تحت وب فعال شود؛ حالا متا به این درخواست پاسخ داده و اعلام کرد اوایل هفته آینده این دسته از کاربران می‌توانند در تردز ثبت‌نام کنند.

به زودی نسخه وب Threads راه اندازی می‌شود

آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام و تردز اعلام کرد که تیم نرم‌افزاری آن‌ها درحال بررسی و آزمایش است تا باگ‌های احتمالی را قبل از زمان عرضه برطرف کند؛ همچنین در ادامه گفت به‌محض آماده شدن این نسخه با انتشار بیانیه به کاربران اعلام خواهد شد. به‌نظر می‌رسد پس از انتشار بدون برنامه‌ریزی نسخه موبایلی و پشتیبانی نکردن از ویژگی‌های مهم، متا قصد دارد از یک شکست دیگر در مدت‌زمانی کوتاه جلوگیری کند.

افرادی که با منابع داخلی در متا در ارتباط هستند طی مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال بیان کردند نسخه تحت وب تردز اوایل هفته جاری منتشر می‌شود، اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید آن است که ابتدا نسخه بتا قابل دسترسی خواهد بود و احتمالا طی هفته‌ها یا ماه‌های آینده رابط کاربری تردز تغییر خواهد کرد.

علی‌رغم ارائه ده‌ها ویژگی برای نسخه‌های اندرویدی و آی او اس، شبکه اجتماعی تردز هنوز از مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های ارتباطی پشتیبانی نمی‌کند و کاربران هنوز متقاعد به برگشت و استفاده از آن نشده‌اند. علاوه‌براین، توییتر و تیم مدیریتی آن بسیار سریع عمل می‌کنند و ویژگی‌های جدیدی را اضافه کرده‌اند که تولیدکنندگان محتوا و افراد سرشناس را به این غول رسانه برگردانده است.

اخبار مرتبط: سقوط آزاد: کاهش ۸۰ درصدی کاربران شبکه اجتماعی تردز