چندی پیش، متا از معرفی مبدل هوش مصنوعی ویس‌ باکس با قابلیت تقلید صدای افراد خبر داد، اما امروز خبری مبنی بر لغو معرفی این فناوری اطلاع‌رسانی شد.

هفته گذشته متا اعلام کرد که هوش مصنوعی را معرفی می‌کند که از شش زبان زنده دنیا پشتیبانی ‌می‌‌کند و با استفاده از آن افرادی که درحال از دست قدرت تلکم هستند می‌توانند صدای خود را بازسازی کنند. متا مدعی بود که این محصول نقطه عطفی در فناوری نوظهور هوش مصنوعی است.

مارک زاگربرک طی مصاحبه‌ای با مطبوعات اظهار کرد که این فناوری به‌صورت علنی عرضه نمی‌شود، چراکه احتمالا با خطراتی نظیر سواستفاده از هویت و صدای افراد روبه‌رو خواهد شد؛ بنابراین، تا زمان رفع چنین مشکلاتی که برای اهداف مخرب مورد استفاده قرار می‌گیرد این فناوری برای عموم منتشر نخواهد شد.

مبدل هوش مصنوعی متا

کمپانی چند ملیتی متا همچنین در مقاله‌ای که به‌تازگی درخصوص فناوری گفتاری هوش مصنوعی منتشر کرده، مدعی شده است: «درکنار خطرات احتمالی، فناوری ما می‌‌تواند در موارد بسیاری به‌شکل بهینه‌ای استفاده شود. هوش مصنوعی گفتاری متا می‌تواند صدای افراد درگذشته را برای ما بازسازی کند یا پیام‌های نوشتاری را برای افراد نابینا و کم‌بینا با صدای خودشان بخواند».

متا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری بیزنس اینسایدر عنوان کرد که مدل جدید هوش مصنوعی ویس‌ باکس می‌تواند بزرگ‌ترین خدمت از ابتدا تاکنون به جامعه نابینایان باشد؛ چراکه با استفاده از این ابزار دیگر نیازی به کمک گرفتن از سایر اشخاص نخواهند بود. علاوه‌ بر این، هوش مصنوعی متا می‌تواند صدای افراد را در ویدئوهای قدیمی ویرایش کند و صدای افراد را تا حد قابل قبولی بهبود دهد.

اخبار مرتبط: چت صوتی با هوش مصنوعی برای بینگ مایکروسافت فعال شد