متا درحال بررسی افزودن ویژگی جدیدی به اینستاگرام است که می‌تواند وظیفه بازنویسی متن‌های نوشته شده در حالت استوری را به هوش مصنوعی بسپارد و به این ترتیب دغدغه نوشتن متن را از بین می‌برد.

ظاهرا قرار است ویژگی بازنویسی متن در استوری اینستاگرام تحت عنوان «Rewrite this» در اختیار کاربران قرار گیرد. اما هنوز زمان دقیقی برای اضافه کردن این قابلیت به تنظیمات استوری اینستاگرام اعلام نشده، ضمن اینکه در مورد نحوه کارکرد دکمه موردنظر نیز اطلاعاتی در دسترس نیست.

گفتنی است که شرکت متا پیش از این درنظر گرفتن امکان تحلیل و نوشتن متن استوری اینستاگرام، چند ویژگی دیگر را با استفاده از هوش مصنوعی به اپلیکیشن اینستاگرام اضافه کرده بود که یکی از این قابلیت‌ها امکان ساخت پس‌زمینه‌های متفاوت در استوری اینستاگرام توسط کاربر است. همچنین مدتی است که امکان ویرایش ویدئو در اینستاگرام با هوش مصنوعی نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است. این ویژگی شامل تغییر در زاویه و اندازه عکس‌ها و ویدئوها در پست‌های معمولی و ریلز اینستاگرام را شامل می‌شود.

گفتنی است که هوش مصنوعی در اینستاگرام به‌منظور بهتر شدن عملکرد کاربران و بالا رفتن رضایت آنها اضافه شده و می‌تواند تجربه کاربری بهتری را برای افراد فراهم کند.

اینستاگرام در زمینه‌ تحلیل اطلاعات و پردازش تصاویر از هوش مصنوعی بهره می‌گیرد که در بخش تحلیل داده هوش مصنوعی با دنبال کردن اطلاعات مربوط به علاقه‌مندی هر کاربر و ارائه این اطلاعات به شرکت‌های تبلیغاتی به آنها در بازاریابی محصولات و خدماتشان کمک می‌کند و در زمینه درک و پردازش تصاویر نیز با تشخیص فراوانی و تکرار مشاهده پست‌ها و دسته‌بندی تصاویر، پست‌های سفارشی شده را برای کابران نمایش می‌دهد.

البته در نظر داشته باشید که کاربرد هوش مصنوعی در کنار بهبود تجربه کاربری معایبی نیز دارد که از آن جمله می‌توان به نقض حریم شخصی کاربران و رواج محتواهای نامناسب اشاره کرد.  

اخبار مرتبط: با هوش مصنوعی برای استوری اینستاگرام پس زمینه بسازید