شرکت متا ابزار هوش مصنوعی جدیدی را برای کاربران اینستاگرام عرضه کرد که کاربران می‌توانند از آن برای ساخت پس‌ زمینه جدید در استوری استفاده کنند، البته فعلا دسترسی به آن محدود است.

هفته گذشته شرکت متا هوش مصنوعی Meta AI را به‌صورت محدود در دسترس کاربران اینستاگرام، واتس‌اپ و فیس‌بوک قرار داد. این هوش مصنوعی با تکیه‌بر چند مدل مختلف عملکرد جامعی در زمینه‌های تولید و ویراش عکس، درک دستور متنی و برآورده کردن خواسته کاربر با جستجو در پلتفرم‌ها دارد. اکنون قابلیت دیگری برپایه هوش مصنوعی به اینستاگرام اضافه شده است که به کاربر در ساخت پس زمینه استوری کمک می‌کند.

قابلیت جدید اینستاگرام

احمد الداله، مدیر هوش مصنوعی متا کنار یک ویدیو آموزشی در تردز از ابزار جدید هوش مصنوعی اینستاگرام رونمایی کرد. این ابزار به کاربر این امکان را می‌دهد تا برای عکس‌های قبلی، پس زمینه جدیدی را بسازد. پس از ثبت تصویر یا آپلود تصویر از گالری، ابزار جدیدی در نوار بالایی کنار قابلیت‌های افزودن متن و ایموجی به‌نمایش در می‌آید که شکل یک انسان دارد و در پس زمینه آن علامت + قرار گرفته است. با انتخاب این گزینه، پس زمینه تصویر حذف و شطرنجی شده و نواری در پایین آن برای وارد کردن درخواست کاربر قرار می‌گیرد. سپس کاربر با وارد کردن درخواست خود درون کادر متنی می‌تواند از ابزار برای ساخت پس زمینه استفاده کند.

البته کیفیت پس زمینه تولید شده و هماهنگی آن با فرد درون عکس به‌گونه‌ای است که کاربران می‌توانند به‌سادگی آن را تشخیص دهند. همچنین برچسبی در گوشه تصویر با عبارت «AI·Backdrop»، دستور کاربر برای ساخت پس زمینه و گزینه‌ای برای امتحان کردن آن توسط مخاطبان هنگام نمایش استوری ظاهر می‌شود تا روشی برای دور‌ زدن مخاطب وجود نداشته باشد. این قابلیت مانند هوش مصنوعی Meta AI فقط در دسترس کاربران آمریکایی قرار گرفته است و چند هفته یا حتی ماه ممکن است طول بکشد تا برای تمام کاربران عرضه شود.

اخبار مرتبط: