تصاویر برهنه در اینستاگرام که امنیت اخلاقی قشر نوجوان را در معرض تهدید قرار می‌دهند از این به بعد توسط شرکت متا تار شده و حساب‌های ارسال کننده این تصاویر نیز شناسایی می‌شوند.

ویژگی جدیدی که در وبلاگ متا معرفی شده با بهره‌گیری از تکنولوژی یادگیری ماشین، تصاویر برهنه در اینستاگرام را توسط این تکنیک شناسایی کرده و به‌صورت خودکار آن را محو می‌کند. البته کاربران در انتخاب استفاده از این ویژگی آزاد هستند و می‌توانند با فعال کردن آن از دریافت تصاویر مستهجن در چت‌های خصوص خودداری کنند.

همچنین ویژگی دیگری که متا قرار است آن را به‌زودی به چت‌های خصوصی اضافه کند در رابطه با ارسال تصاویر برهنه توسط کاربران نوجوان در اینستاگرام است که با کمک آن هر زمان کاربری قصد ارسال تصاویر این‌چنینی داشته باشد با سوالی از سمت این شبکه اجتماعی مواجه خواهد شد که از فرد می‌پرسد نسبت به ارسال عکس یا ویدئو خود اطمینان دارد یا خیر؟ البته هدف از فعال کردن این ویژگی این است تا از حریم خصوصی نوجوانان در برابر کلاهبردارانی که دست به فریب‌ و اغفال این افراد می‌زنند محافظت کند و به آنها فرصتی برای درک موقعیتی که در آن قرار گرفته‌اند بدهد.

لازم به ذکر است که پیش از این متا در زمینه جلوگیری از سوءاستفاده از تصاویر برهنه و نیمه‌برهنه متعلق به افراد زیر سن قانونی با برخی از بنیادها همکاری داشته و با راه‌اندازی سیستمی به نام «هش» این امکان را در اختیار کاربران قرار داده است تا از تصاویر برهنه خود شناسه‌ای تهیه کرده و آن را جهت حذف تصاویر مذکور دراختیار متا قرار دهند. جالب است بدانید این سیستم قابلیت شناسایی و حذف تصاویر برهنه بزرگسالانی که در زیر 18 سالگی گرفتار این چالش شده‌اند را دراختیارشان قرار می‌دهد.

علاوه براین متا قصد دارد تا با مسدود کردن راه‌های شناسایی قشر نوجوان، توسط کلاهبرداران جنسی و همچنین مافیای فعال در این زمینه، امنیت افراد کم سن و سال را بیشتر کند. همچنین قرار است به‌طور کلی فعالیت حساب‌هایی که امنیت اخلاقی دیگران را به خطر می‌اندازند نیز کنترل و محدود شود.

احبار مرتبط: قابلیت جدید اینستاگرام برای تأیید سن کاربران