طبق‌گزارش‌ها، شرکت متا درخواستی برای ثبت اختراعی ارائه کرده که به‌نظر می‌رسد عملکرد EyeSight، قابلیت برجسته ویژن پرو اپل را کپی می‌کند.

اپل امسال عینک واقعیت مجازی پریمیوم به نام اپل ویژن پرو را معرفی کرد. یکی از ویژگی‌های برجسته این عینک، قابلیت EyeSight است که با نمایش شبیه‌سازی شده‌ چشم‌های کاربر روی قسمت جلویی دستگاه، تعامل طبیعی‌تری با محیط اطراف ایجاد می‌کند. اپل می‌گوید که این قابلیت به دیگران نشان می‌دهد که کاربر درحال استفاده از اپلیکیشن است یا در تجربه واقعیت مجازی غرق شده است.

متا قصد دارد قابلیت EyeSight اپل را برای عینک‌های واقعیت مجازیش تکرار کند. این شرکت اخیرا اختراعی را ثبت کرده است که شباهت زیادی به قابلیت EyeSight دارد. تصویر این پتنت منتشر شده است. گفته می‌شود که هدف متا تکرار قابلیت EyeSight است که خود نیز کامل نیست.

در اختراع EyeSight متا روشی را توصیف کرده است که آواتار کاربر را با استفاده از تشخیص حالت صورت در لحظه به‌روزرسانی می‌کند. این روش شامل دریافت سیگنال‌های مربوط به حرکات عضلات صورت از سنسورهای تعبیه شده در رابط صورت عینک است. سپس، با استفاده از یک الگوریتم یادگیری ماشین که برای تشخیص ارتباط بین حرکات عضلات صورت و حالت‌های مختلف آموزش دیده است، حالت چهره کاربر تعیین می‌شود.

در ادامه، آواتار کاربر براساس حالت صورت تشخیص داده شده تنظیم شده و به یک اپلیکیشن واقعیت مجازی که روی یک سرور از راه دور قرار دارد، ارسال می‌شود. همچنین گفته شده است که این عینک شامل سنسورهای مختلفی مانند ECG، EEG و PPG برای بررسی وضعیت قلبی عروقی کاربر خواهد بود. یکی از مشکلات عینک‌های واقعیت مجازی مانند متا کوئست 3 یا اپل ویژن پرو این است که فرد استفاده‌کننده تا حدودی از دنیای واقعی جدا می‌شود. اپل اعلام کرده است که فناوری EyeSight را برای حفظ ارتباط کاربران با دنیای واقعی توسعه داده است.