متا با گسترش دسترسی جهانی و افزودن قابلیت‌های جدید به Meta AI، درحال متحول کردن عرصه هوش مصنوعی است.

سال گذشته، کمپانی متا از Meta Al، چت‌بات مبتنی‌بر هوش مصنوعی پیشرفته برای پلتفرم‌های محبوب؛ فیسبوک، اینستاگرام، مسنجر و واتساپ رونمایی کرد. در ابتدا، Meta Al تنها در ایالات متحده در دسترس کاربران قرار داشت، اما از اوایل سال‌جاری، متا با گسترش دسترسی به 13 کشور دیگر، مولد هوش مصنوعی Meta IA را به روی کاربران بیشتری در سراسر جهان گشود.

ماه گذشته، این مولد قدرت‌مند در هند نیز عرضه شد و کاربران هندی به‌جمع گسترده کاربران چت‌بات پیوستند تا از قابلیت‌های پیشرفته آن بهره‌مند شوند. اکنون، متا در حال برداشتن گام‌های بلندی برای گسترش دسترسی به هوش مصنوعی Meta AI در کشورهای بیشتر و ارائه پشتیبانی از زبان‌ و قابلیت‌های جدیدتر است.

متا با اعلام عرضه Meta AI، در هفت کشور جدید آرژانتین، کامرون، شیلی، کلمبیا، اکوادور، مکزیک و پرو، اکنون این چت‌بات را در مجموع 22 کشور جهان دردسترس طیف وسیعی از کاربران قرار داده است. همچنین، این کمپانی با افزودن پشتیبانی از هفت زبان جدید شامل فرانسوی، آلمانی، هندی (دو رسم‌الخط)، ایتالیایی، پرتغالی و اسپانیایی به Meta Al ، امکان استفاده از آن را برای کاربران بیشتری با زبان‌های مادری مختلف فراهم کرده است.

META-AI

متا با معرفی چهار قابلیت جدید و جذاب به Meta AI، آن را بیش‌ازپیش قدرت‌مند کرده است؛ یکی از این قابلیت‌های جدید، امکان خلق تصاویر منحصربه‌فرد براساس درخواست شماست. به‌عنوان‌مثال، کافیست از Meta AI بخواهید تا شما را در قامت یک فضانورد تصور کند، و این چت‌بات هوشمند تصویری خیره‌کننده از شما در لباس فضانوردی با پس‌زمینه‌ای از سیارات بی‌کران فضا خلق خواهد کرد.

دومین قابلیت جدید Meta AI  به‌شما اجازه می‌دهد تا پس از ایجاد تصویر، آن را به دلخواه تغییر دهید و جزئیات مورد نظرتان را به آن اضافه کنید. برای‌مثال، می‌توانید از آن بخواهید «تصویری از یک گربه که با اسنورکل در تنگ ماهی غواصی می‌کند» را ایجاد کند؛ سپس با یک درخواست ساده مانند «گربه را با یک سگ کورگی عوض کن»، Meta AI تصویر جدیدی را مطابق با درخواست شما خلق خواهد کرد.

با سومین قابلیت جدید Meta Al، هنگام ایجاد استوری، پست یا وضعیت در فیسبوک، اینستاگرام، مسنجر و واتساپ، می‌توانید به‌راحتی و به‌طور مستقیم از این چت‌بات هوشمند برای خلق و ویرایش تصاویر استفاده کنید. همچنین قابلیت سوم، امکان به‌اشتراک‌گذاری سریع و آسان تصاویر خلق شده توسط Meta AI را برای کاربران فراهم می‌کند.

چهارمین قابلیت Meta AI، توانایی پاسخگویی به سوالات پیچیده‌تر به ویژه در زمینه ریاضیات و کدنویسی است که به‌لطف مدل زبانی قدرتمند Llama 405B فراهم شده و Meta AI را به یک چت‌بات همه‌فن‌حریف تبدیل کرده است. Meta AI می‌تواند در حل مسائل ریاضی شما با ارائه توضیحات گام‌به‌گام یاری کند؛ همچنین، در نوشتن کد با پشتیبانی از رفع خطا و پیشنهادات بهینه‌سازی و درک مفاهیم پیچیده فنی و علمی با راهنمایی‌های تخصصی، به شما کمک کند. بدین‌ترتیب، می‌توانید در تکالیف ریاضی پیشرفت کنید، کدهای بهینه‌تر و بدون خطا بنویسید و درک عمیق‌تری از مفاهیم علمی و فنی پیدا کنید.

طبق اعلام رسمی، نسخه آزمایشی Meta AI روی هدست‌های واقعیت مجازی Meta Quest در آمریکا و کانادا عرضه خواهد کرد. قابلیت جدید و نوآورانه، به کاربران اجازه می‌دهد تا با به‌کارگیری Meta Al، تجربه‌ای بسیار فراگیرتر، تعاملی‌تر و جذاب‌تر از دنیای مجازی را در Meta Quest داشته باشند.