به‌نقل از یک افشاگر سرشناس چینی، کمپانی میزو درحال آماده‌سازی یک دستگاه گوشی تاشو برای نیمه‌اول سال 2024 است تا بتواند با بزرگان دنیای تاشدنی‌ها رقابت کند.

همان‌طورکه می‌دانید، دنیای گوشی‌های تاشو پیشرفت‌های سخت‌افزاری چشمیگری را در سال 2023 میلادی تجربه کرد که کارشناسان و منتقدان را به‌ادامه حیات این‌نوع دستگاه امیدوار کرد. درحقیقت، سازندگان چینی مانند وان پلاس، اوپو، شیائومی و آنر با رونمایی از چندین تاشدنی جذاب به پادشاه جهان یعنی سامسونگ نشان دادند دانش بالایی در طراحی گوشی‌های تاشو دارند و به‌راحتی قادر به‌شکست این غول کره‌ای هستند. باوجوداین، شب گذشته، افشاگر معروف چینی، در شبکه اجتماعی و محلی Weibo اعلام کرد شرکت میزو پروژه طراحی و توسه اولین گوشی تاشو را آغاز کرده و احتمالا در نیمه‌اول سال 2024 میلادی شاهد رونمایی ازآن خواهیم بود.

براساس آخرین گزارش‌ها، میزو مدت‌های زیادی را به‌توسعه یک دستگاه تاشو اختصاص داده و تیم مهندسی این کمپانی قصد دارد به‌زودی با رونمایی از گوشی تاشو به‌رقابت با بزرگان بپردازند. برخی منابع داخلی از چین می‌‌گویند، پیچیدگی‌های موجود در فناوری صفحه‌نمایش تاشو و ساختار آن باعث می‌شد میزو آغاز پروژه را به‌تعویق بی‌اندازد، اما از اواسط سال 2023 میلادی مدیران میزو به‌همراه مهندسان ارشد آن مصمم شدند هرچه سریع‌تر گوشی هوشمند تاشو را طراحی و برای معرفی در نیمه‌اول 2024 آماده کنند.

تاشو میزو

علاوه‌براین، باید خاطرنشان کنیم هی‌گونه اطلاعات خاصی درخصوص نام تجاری دستگاه تاشو آینده میزو وجود ندارد و تنها نکته‌ای که ازآن دردسترس قرار صفحه‌نمایش 8 اینچی به‌همراه طراحی فولد یا کتابی است که درمقایسه‌با نسخه فلیپ طرفدار بیشتری در بازار دارد. علی‌رغم اطلاعات کم، کارشناسان انتظار دارند گوشی تاشو میزو با طراحی فوق‌العاده جذاب به‌همراه مشخصا سخت‌افزاری بهینه معرفی شود تا کاربران ترغیب به‌خرید آن در پیکربندی‌های مختلف شوند. همچنین، افشاگر سرشناس چینی، Wisdom Pikachu، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی و محلی Weibo اظهار کرد نسخه پرو Meizu 21 گواهینامه وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) را دریافت کرده و به‌زودی عرضه خواهد شد.

درحال‌حاضر، اطلاعات دقیقی از میزو ۲۱ پرو وجود ندارد، اما باتوجه‌به مشخصات نسخه استاندارد می‌توان گفت از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳، صفحه‌نمایش بزرگ 2K، ظرفیت باتری بیشتر و شارژ سیمی ۸۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی به‌همراه سیستم دوربین فوق‌العاده قدرت‌مند با سنسور تله‌فوتو پریسکوپ برخوردار می‌شود؛ تاریخ دقیق دستگاه به‌صورت رسمی مشخص نیست، اما کارشناسان و افشاگران براین‌باورند با کسب گواهینامه MIT چین عرضه آن بدون‌شک در شرف وقوع است.

اخبار مرتبط: