در تست عملکرد، پردازنده مدیاتک دایمنسیتی 9400، نه تنها از A18 پرو اپل پیشی گرفته بلکه به رقبای دیگر نیز چالشی جدی ارائه داده است.

پردازنده جدید مدیاتک، یعنی دایمنسیتی 9400، قرار است به زودی معرفی شود. طبق اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده، این پردازنده در تست‌های گرافیکی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است. در مقایسه با رقبای قدرتمندی مثل A18 پرو و اسنپدراگون 8 نسل 3، دایمنسیتی 9400 توانسته نمره بسیار بالاتری را در آزمون GFX Aztec 1440P کسب کند. این یعنی گوشی‌هایی که از این تراشه استفاده می‌کنند، قابلیت اجرای بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی سنگین را با سرعت و کیفیت بسیار بالاتری خواهند داشت.

طبق گزارش‌های منتشر شده، عملکرد پردازنده مدیاتک دایمنسیتی 9400 بسیار چشمگیر است و از رقبای قدرتمندی مانند A18 Pro اپل و اسنپدراگون 8 نسل 3 پیشی گرفته است. این تراشه که از جدیدترین پردازنده گرافیکی Mali-G925-Immortalis MC12 و یک CPU قدرتمند Arm Cortex-X925 با فرکانس 3.63 گیگاهرتز بهره می‌برد، بهبود عملکرد قابل‌توجهی به میزان 86 درصد نسبت به A18 Pro اپل و 41 درصد نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 3 ارائه می‌دهد.

کلاستربندی دایمنسیتی 9400

شرکت ARM که سازنده این پردازنده گرافیکی است، ادعا می‌کند که Mali-G925 Immortalis کارآمدترین و قدرتمندترین پردازنده گرافیکی آن‌ها تا به امروز است. این پردازنده نسبت به نسل قبلی‌اش، یعنی G720، پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته است.در مقایسه با نسل قبلی G720، این پردازنده دارای موارد زیر است:

  • 37 درصد سریع‌تر بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی را اجرا می‌کند.
  • 52 درصد بهتر می‌تواند جلوه‌های بصری پیچیده را در بازی‌ها ایجاد کند.
  • 34 درصد سریع‌تر می‌تواند کارهای مربوط به هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را انجام دهد.
  • 30 درصد کمتر از انرژی استفاده می‌کند.

با توجه به این مشخصات فنی و ادعاهای شرکت ARM، می‌توان گفت که تراشه دایمنسیتی 9400 یک گام بزرگ رو به جلو در زمینه پردازنده‌های موبایل محسوب می‌شود. این تراشه با ارائه عملکردی بسیار بالا و کارایی انرژی بهینه، می‌تواند به عنوان یک گزینه بسیار جذاب برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مطرح شود.

تراشه جدید مدیاتک، بسیار قدرتمندتر از آنچه انتظار می‌رفت است و عملکرد بسیار خوبی را نشان می‌دهد. البته برای اینکه مطمئن شویم که این اعداد دقیق هستند، نیاز به آزمایش‌های دقیق‌تر داریم. اما با توجه به اطلاعاتی که تا به حال منتشر شده است، این تراشه پتانسیل بسیار بالایی دارد. تراشه جدید اپل یعنی A18 پرو نیز نسبت به نسل قبل خود پیشرفت داشته است، اما به اندازه تراشه مدیاتک قدرتمند نیست.

در آینده نزدیک، تراشه جدید کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 نیز معرفی خواهد شد و رقابت بین این سه شرکت بسیار نزدیک خواهد بود. با توجه به عملکرد بسیار خوب تراشه مدیاتک، می‌توان گفت که مدیاتک یک رقیب جدی برای اپل و کوالکام شده است. برای اینکه بدانیم کدام یک از این تراشه‌ها بهترین عملکرد را دارد، باید منتظر نتایج تست‌های دقیق‌تر باشیم.