یک منبع آگاه خبری نوشت تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۹۳۰۰ درحالت کلاک اسپید با افزایش دمای شدیدی مواجه می‌شود.

براساس آخرین گزارش‌ها، کمپانی تایوانی مدیاتک احتمالا از تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ در مهرماه رونمایی می‌کند؛ این تراشه از معماری پیشرفته ۴ نانومتری TSMC بهره می‌برد و آماده رقابت با پردازنده‌های پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و اپل A17 بایونیک خواهد شد. اما به‌نظر می‌رسد دایمنسیتی ۹۳۰۰ در تست‌ها و بررسی‌های اخیر با مشکلات و چالش‌های سختی روبه‌رو است.

وب‌سایت خبری Android Headlines، به‌نقل از افشاگر معروف توییتری ایوان بلاس، عنوان کرد که تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۹۳۰۰ درحالت کلاک اسپید با افزایش دمای شدیدی مواجه می‌شود که به‌هیچ‌وجه طبیعی نیست. برای یادآوری باید بگوییم که این پردازنده از پیکربندی ۴+۴ بهره‌ می‌برد که شامل چهار هسته Cortex-X4 و چهار هسته Cortex-A720 می‌شود. به‌نظر می‌رسد استفاده از چهار هسته X4 با فرکانس بالا باعث افزایش دمای بیش‌ازاندازه تراشه می‌شود.

تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰

بانگاهی به‌گذشته به‌یاد می‌آوریم که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ باچنین مشکلی دست‌وپنجه نرم کرد؛ از آن پس بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند تلاش کردند از تراشه‌هایی استفاده کنند که کمترین میزان دما را داشته باشد و در تست‌های بنچ‌مارک بالاترین میزان امتیاز را داشته باشد. البته کمپانی کوالکام به‌سرعت به بهبود و بازنگری هسته‌های این تراشه پرداخت تا بتواند مشکل افزایش دما را در آن حل‌وفصل کند. اکنون، مدیاتک درشرایط مشابهی قرار دارد و اگر طی یک یا دو ماه آینده اقدام به حل ماجرا نکند و تراشه‌ها را همان‌طور که هستند وارد بازار کند احتمالا سازندگان بسیار کمی به‌سراغ آن خواهند آمد.

شایعات تایید می‌کنند که کلاک بوست تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۹۳۰۰ حداقل به ۳ گیگاهرتز می‌رسد؛ اما اگر قرار باشد به‌خاطر کاهش دمای تراشه قدرت آن را کم کنند، عملا این تراشه دیگر مورد توجه نخواهد بود. همچنین گفته می‌شود که دایمنسیتی ۹۳۰۰ درمقایسه با بسیاری از رقبا و نسل‌های قبلی از ۵۰ درصد کاهش مصرف انرژی بهره‌مند است.

اخبار مرتبط: