دیمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس یک تراشه قدرتمند با عملکرد و کارایی استثنایی است. این پردازنده بر پایه معماری ۴ نانومتری ساخته شده و دارای یک پردازنده هشت هسته‌ای با چهار هسته Cortex-A510 دو گیگاهرتزی، سه هسته Cortex-A710 سه گیگاهرتزی و یک هسته Cortex-X3 سه گیگاهرتزی است. این تراشه همچنین از یک پردازنده گرافیکی قدرتمندArm Mali-G715 بهره می‌برد که برای ارائه عملکرد گرافیکی استثنایی طراحی شده است.

یکی از ویژگی‌های کلیدی این تراشه، پشتیبانی آن از اتصال 5G است. این تراشه از شبکه‌های 5G مستقل (SA) و غیر مستقل (NSA) و همچنین فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز و mmWave پشتیبانی می‌کند. با ارائه این ویژگی کاربران می‌توانند از اتصال سریع و پایدار 5G حتی در مناطقی با پوشش ضعیف لذت ببرند.

تراشه دیمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس پشتیبانی که یک به‌روزسانی از نسل خود است، قابلیت‌های جدیدی برای تنظیمات دوربین ارائه می‌کند. این تراشه دارای یک پردازشگر سیگنال تصویر قدرتمند (ISP) است که قادر به پشتیبانی از کیفیت فیلم‌برداری 8K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است. ISP همچنین از ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند کاهش نویز چند فریمی، ضبط ویدیوی HDR و جلوه‌های بوکه پشتیبانی می‌کند.

MediaTek Dimensity 9200 Plus راه اندازی شد

همچنین به لطف مدیاتک APU 690، این تراشه از قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته برخوردار است. APU 690 به گونه‌ای طراحی شده است که ۱۰ برابر عملکرد بهتری نسبت نسل قبلی خود ارائه دهد و از ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند ترجمه سریع، تشخیص صدا و تشخیص اشیا پشتیبانی کند. همچنین ویژگی‌های جدید، این تراشه را برای استفاده در دستگاه‌هایی مانند بلندگوهای هوشمند، نمایشگرهای هوشمند و سایر دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی ایده‌آل می‌کند.

علاوه بر ویژگی‌های پیشرفته‌ این پردازنده، قابلیتی به‌منظور کاهش مصرف انرژی نیز طراحی شده است. این تراشه دارای فناوری 5G UltraSave است که برای کاهش مصرف انرژی تا ۴۰ درصد در مقایسه با نسل‌های قبلی، دوباره طراحی شده است. این بدان معناست که دستگاه‌های مجهز به Dimensity 9200 Plus می‌توانند عمر باتری طولانی‌تری را حتی در صورت استفاده از اتصال 5G و سایر برنامه‌های پر مصرف ارائه دهند.

نظر شما درباره تراشه قدرتمند دیمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ قوی تر از نسل قبلی خود