ساعاتی قبل کمپانی تایوانی مدیاتک تراشه دایمنسیتی ۶۱۰۰+ را با پشتیبانی از ارتباط 5G رونمایی کرد.

پس از عرضه تراشه‌های دایمنسیتی ۶۰۲۰ و ۶۰۸۰ در اوایل سال جاری میلادی، اکنون این کمپانی پردازنده جدیدی از سری ۶۰۰۰ به‌نام تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۶۱۰۰+ را معرفی کرد؛ تراشه ۶۰۸۰ در دسته‌بندی تراشه‌های میان‌رده با پشتیبانی از ارتباط 5G محسوب می‌شود، بنابراین انتظار داریم تراشه مذکور نیز در همین رده قرار بگیرد.

برخلاف نسخه‌های قبلی، تراشه دایمنسیتی ۶۱۰۰+ برپایه معماری ۴ نانومتری ساخته شده است که بهره‌وری انرژی خوبی خواهد داشت، برهمین‌اساس از سایر هم‌خانواده‌های خود متمایز می‌شود. این تراشه می‌تواند از نمایشگر‌های با رزولوشن و نرخ به‌روزرسانی بالا، سیستم دوربین پیشرفته مبتنی‌بر هوش مصنوعی و سایر قابلیت‌های مورد نیاز روز پشتیبانی کند.

تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۶۱۰۰+ از ویژگی‌های خوبی برخوردار است که شامل پردازنده هشت هسته‌ای با حداکثر کلاک اسپید ۲.۹۵ گیگاهرتز Cortex-A78 و پردازنده گرافیکی Arm Mali-G77 MC9 می‌شود و نوید یک تجربه کاربری روان به مصرف‌کنندگان می‌دهد. همچنین، تراشه مذکور می‌تواند از یک دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی یا دوربین ۶۴ مگاپیکسلی با زوم دو برابری ۱۴ بیتی آی‌پی‌اس پشتیبانی کند.

The latest MediaTek chip

علاوه‌براین، این تراشه می‌تواند از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس با نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتزی یا رزولوشن کیو اچ‌دی پلاس با نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند؛ برای عملکرد یکپارچه پردازنده دایمنسیتی ۶۱۰۰+ از حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و یک ترابایت حافظه داخی UFS 3.1 پشتیبانی خواهد کرد که تبدیل به انتخابی معقول برای سازندگان گوشی‌های هوشمند می‌شود. در بخش گزینه‌های ارتباطی تراشه دایمنسیتی ۶۱۰۰+ به وای‌فای ۶، بلوتوث ۵.۳، ان‌اف‌سی و جی‌پی‌اس مهجز خواهد شد.

تراشه جدید مدیاتک از فناوری هایپرانجین ۵.۰ بهره‌مند است که عملکرد را برای بازی‌های موبایلی بهینه‌سازی می‌کند. فناوری هوش مصنوعی دوربین نیز می‌تواند قابلیت‌های عکاسی را افزایش دهد تا امکان ثبت تصاویر در شرایط محیطی مختلف امکان‌پذیر شود.

احتمالا پردازنده دایمنسیتی ۶۱۰۰+ سه‌ماه سوم سال جاری میلادی روانه بازار می‌شود و انتظار می‌رود بهره‌وری انرژی، کیفیت‌ عکس‌ها و عملکرد هوش مصنوعی را برای گوشی‌های میان‌رده بهبود بخشد.

اخبار مرتبط: همکاری سامسونگ و مدیاتک برای دستیابی به بالاترین سرعت آپلود در ارتباطات ۵G