گفته می‌شود که تراشه‌های نسل جدید مدیاتک قرار است از جمینای نانو پشتیبانی کنند و اولین گزینه، تراشه Dimensity 9400 خواهد بود که به زودی عرضه می‌شود.

در چند ماه اخیر، جمینای نانو با گسترشی قابل توجه روبرو شده و توسعه‌دهندگان و شرکت‌های مختلفی در محصولات خود از آن بهره برده‌اند. این سرویس اجازه می‎‌دهد که هوش مصنوعی قدرتمند گوگل، در مقیاس کوچکی چون گوشی‌های پیکسل یا سایر دستگاه‌ها فعالیت کند و پاسخگویی مناسبی برای کاربران داشته باشد.

امروز با اعلام رسمی، مشخص شد که تراشه‌های نسل جدید مدیاتک از جمله Dimensity 9400، از سرویس هوش مصنوعی جمینای نانو ساخته گوگل پشتیبانی خواهند کرد. این اطلاعیه فقط مختص به تراشه جدید آنان نیست بلکه از این پس، تمامی تراشه‌های این شرکت که از هوش مصنوعی پشتیبانی کنند، جمینای نانو را نیز دریافت خواهند کرد.

تراشه‌های نسل جدید مدیاتک

جمینای نانو با قابلیت‌های چندوجهی در ابتدا بر روی سری پیکسل 9 گوگل که دارای تراشه Tensor G4 ساخته خود گوگل هستند، رویت شد. از جمینای نانو در این دستگاه‌ها در قسمت Pixel Recorder استفاده می‌شود. اعلام مدیاتک مبنی بر لحاظ کردن آن در تراشه‌های نسل جدیدش، آینده این سرویس گوگل را تضمین می‌کند. البته تا به این لحظه مشخص نشده که کدام دستگاه‌ها قرار است از این سرویس قدرتمند استفاده کنند.

بر اساس گفته‌های شرکت مدیاتک، به‌نظر می‌رسد تراشه Dimensity 9400 تنها شروعی برای این مسیر باشد. این همکاری، ممکن است جمینای نانو را برای محصولات در‌حال‌حاضر مدیاتک و همچنین تراشه‌های آینده آن در دسترس قرار دهد. برای مثال، تبلت گلکسی تب S10 از تراشه Dimensity 9300+ استفاده می‌کند که گزینه‌ای محتمل برای دریافت بروزرسانی مربوط به گوگل جمینای و سرویس‌های چندوجهی آن در آینده است.

بر طبق ادعای سازندگان، جمینای نانو جدید توان بیشتری نسبت به قبل دارد و می‌تواند ویژگی‌های جدید و هیجان‌انگیزی به کاربر تقدیم کند. برای مثال، می‌تواند توصیف و توضیحات دقیقی از تصاویر ثبت شده توسط دوربین گوشی‌تان ارائه کند. از جمله تراشه‌های نسل جدید مدیاتک با پشتیبانی از جیمنای نانو، به طور قطع می‌توانیم به Dimensity 9400 اشاره کنیم که به زودی و در ماه جاری قرار است معرفی شود. به احتمال زیاد در جریان این معرفی، اطلاعات کاملی از آن به دست خواهیم آورد. شرکت مدیاتک سال گذشته نیز توجه ویژه‌ای به هوش مصنوعی داشت و امسال نیز قرار است همین مسیر مهم را ادامه دهد.