ویدیو آزمایش‌های مختلف روی نسل دوم محافظ نمایشگر Kunlun ۲ در کانال یوتیوب PBKreviews قرار گرفته که عملکرد خیر‌کننده محافظ شیشه‌ای جدید هواوی را نمایش می‌دهد.

چند سال قبل هواوی توسط آمریکا تحریم شد و شرکت‌های تامین‌کننده قطعات هم از فروش محصولات خود به هواوی خودداری کردند. این مسئله باعث شد تا مدتی طولانی گوشی‌های هواوی ارتباط شبکه 5G را پشتیبانی نکنند.

هواوی پس از تلاش‌های فراوان موفق به ساخت تراشه کرین 9000s با پشتیبانی از اینترنت 5G شد که آن را در سری گوشی جدید میت ۶۰ قرار داد، اما قطعات ساخت این شرکت به تراشه محدود نمی‌شود. هواوی مجبور به تولید گلس محافظ نمایشگر Kunlun ۲ شد تا جای خالی گوریلا گلس را پر کند.

Kunlun، محافظ صفحه‌نمایش اختصاصی هواوی با فرمول جداگانه از یون تقویت شده شیشه ساخته شده که اولین بار در نسخه شیشه‌ی Kunlun میت ۵۰ پرو مورد استفاده قرار گرفت. اکنون فرمول جدیدی در نسل دوم مورد استفاده قرار گرفته است که آن را مقاوم‌تر می‌کند.

گروه PBKreviews گوشی میت ۶۰ پرو مجهز به محافظ نمایشگر Kunlun ۲ را در تست سقوط، رد شدن ماشین از روی گوشی در حالتی که نمایشگر روی سیمان قرار می‌گیرد و تست مقاومت در برابر خراش با استفاده از شن قرار دادند تا عملکرد و مقاومت آن را ارزیابی کند.

البته نکته قابل توجه این است که محافظ پلاستیکی کارخانه که به‌صورت پیش‌فرض روی آن قرار می‌گیرد از روی نمایشگر برداشته شده تا فقط عملکرد محافظ شیشه‌ای به تنهایی آزموده شود. همچنین لبه نمایشگر میت ۶۰ پرو حالت خمیده دارد که با گلس گوشی پوشیده نمی‌شود.

با وجود آزمایش‌های مختلف، محافظ شیشه Kunlun نسل ۲ سالم باقی ماند تا هواوی عملکرد آن را به رخ بقیه رقبا بکشد.

اخبار مرتبط: