چند روز قبل در مراسم کامیک کان نیویورک، استودیو Insomniac Games اقدام به معرفی نسخه کامپیوتر Marvel’s Spider-Man 2 کرد.

بازی Marvel’s Spider-Man 2 قرار است در تاریخ 30 ژانویه 2025 (11 بهمن) برای رایانه‌های شخصی منتشر شود. وظیفه پورت این نسخه برای کامپیوترها بر دوش استودیو Nixxes Software است که بر روی سایر انحصاری‌های شرکت سونی نیز کار کرده بود. یکی از اعضای ارشد استودیو در این رابطه عنوان کرد: «آوردن عناوینی چون Marvel’s Spider-Man Remastered و Marvel’s Spider-Man: Miles Morales به مخاطبینی جدید در رایانه‌های شخصی به کمک استودیوهای Insomniac Games و Marvel Games تجربه‌ای فوق‌العاده برای ما بوده است.

ما مفتخریم که این همکاری درخشان را ادامه دهیم و عنوان Marvel’s Spider-Man 2 را به همراه بهبودهای واضحی چون ری تریسینگ پیشرفته، به کامپیوترها بیاوریم تا از حداکثر توان سیستم‌های قدرتمند و به روز استفاده کنیم. با نزدیک شدن به تاریخ انتشار بازی، از تغییرات کامل این نسخه به همراه سیستم موردنیاز برای تجربه این بازی در حالت‌های گرافیکی مختلف، رونمایی خواهیم کرد».

نسخه کامپیوتر Marvel’s Spider-Man 2

اریک موناسلی، تهیه‌کننده اجرایی در استودیو Marvel Games نیز در مورد نسخه کامپیوتر Marvel’s Spider-Man 2 عنوان کرد: «یکی از دلایل محبوبیت فراوان شخصیت‌های ما، در دسترس قرارگرفتنشان برای عده زیادی، به روش‌هایی بسیار جذاب و البته مهیج است. در همین راستا، ما مفتخریم که دنیای ابرقهرمانی مردان عنکبوتی، به همراه دوستان، ماجراجویی‌ها و ابرشرورهای‌شان را در قالب بازی محبوب و تحسین‌شده Marvel’s Spider-Man 2 به کامپیوترهای شخصی بیاوریم.

همکاری ما با استودیو Insomniac Games و پلی‌استیشن باعث خلق عنوانی تحسین شده در دنیای ابرقهرمانی شد که حال به کمک تیم خلاق و ماهر استودیو Nixxes Software قرار است در دسترس کاربران و علاقمندان این دنیا در رایانه‌های شخصی نیز قرار بگیرد و ویژگی‌هایی بهبود یافته به همراه داشته باشد».

مایک فیتزجرالد، مدیر فناوری استودیو Insomniac Games نیز درباره این بازی عنوان کرد: «همکاران بی‌نظیر ما در استودیو Nixxes Software باری دیگر موفق شده‌اند یک بازی از دنیای Marvel’s Spider-Man را به بهترین شکل ممکن، به رایانه‌های شخصی بیاورند. تیم ما این بازی را با عشق و علاقه فراوانی ساخت و باعث افتخار ماست که به زودی، در دسترس مخاطبینی کاملاً جدید قرار می‌گیرد که می‌توانند با موس و کیبورد، پشتیبانی از مانیتورهای فوق‌عریض و تنظیمات گرافیکی متعدد، به تجربه جدیدترین ساخته تیم ما بپردازند».

متاسفانه تیم توسعه‌دهنده جزئیات اجرایی و تنظیمات گرافیکی نسخه کامپیوتر Marvel’s Spider-Man 2 را اعلام نکردند اما با توجه به گزینه‌هایی که برای Marvel’s Spider-Man: Miles Morales وجود داشت، می‌توانیم انتظار پشتیبانی از قابلیت‌های DLSS شرکت انویدیا (به همراه تکنولوژی تولید فریم)، قابلیت FSR شرکت AMD (به همراه قابلیت تولید فریم)، قابلیت XeSS شرکت اینتل و بهبود ری تریسینگ نسبت به نسخه پلی‌استیشن 5 را داشته باشیم که برای بسیاری از دارندگان رایانه‌های شخصی خبر بسیار خوبی محسوب می‌شود.

اگر به خاطر داشته باشید، نسخه اول از این سری، مجموعه‌ای بسته الحاقی داستانی دریافت کرد که جذابیت‌های مختص به خود را داشته و The City That Never Sleeps نام گرفتند. متاسفانه برای نسخه دوم، خبری از بسته‌های الحاقی داستانی نخواهد بود. در پستی رسمی، تایید شد که این بازی قرار نیست DLC داستانی دریافت کند و نسخه رایانه‌های شخصی نیز در روز اول با قابلیت‌هایی چون نیو گیم پلاس، لباس‌های جدید با رنگ‌بندی‌های متنوع و قابلیت Photo Mode دریافت خواهد کرد. این قابلیت‌ها از طریق آپدیت‌های متعدد برای نسخه پلی‌استیشن 5 منتشر شدند.