مارک زاکربرگ با انتقاد از تصورات ساخت هوش مصنوعی خداگونه تلاش شرکت‌ها دراین زمینه را جاه‌طلبانه خواند و گفت آینده AI شامل چندین نوع از آن با اهداف متفاوت خواهد بود.

زاکربرگ طی مصاحبه‌ای اظهار داشت که شرکت متا نیز مانند دیگر شرکت‌های رقیب نظیر OpenAI و گوگل، چت‌بات هوش مصنوعی دارد. او همچنین اشاره کرد شرکتش درحال توسعه هوش مصنوعی تخصصی مختلف است. مصاحبه موردنظر که در یکی از کانال‌های یوتیوب پخش شد پس از این صورت گرفت که مدیرعامل متا از آزمایش زودهنگام AI Studio در ایالات متحده خبر داد. AI Studio به سازندگان این امکان را می‌دهد تا آواتارهای هوش مصنوعی را برای تعامل در اینستاگرام توسعه دهند.

هوش مصنوعی

مارک زاکربرگ با اشاره به ساخت عینک‌های هوشمند Ray-Ban متا، فناوری‌های آینده محصول این شرکت را نمایشگرهای هولوگرافیک و مچ‌بند رابط عصبی اعلام کرد. او استدلال کرد که عینک‌های هوشمند می‌توانند تجربیات ارزشمندی را با کمک دوربین، میکروفون و هوش مصنوعی بدون نیاز به نمایشگر ارائه دهند و علاوه براین هزینه‌ها را پایین نگه دارند. زاکربرگ در مورد توهم ساخت هوش مصنوعی خداگونه گفت که شرکت‌ها فکر می‌کنند می‌توانند چیزی شبیه به خدا بسازند اما این واقعیت ندارد.

مدیر کمپانی متا ضمن انتقاد از احتکار هوش مصنوعی توسط شرکت‌های سازنده اعلام کرد کاربران باید بتوانند به پلتفرم‌های هوش مصنوعی متنوع براساس علایق خود دسترسی پیدا کنند. او گفت به‌نظر من زمانی که شرکت‌ها در حوزه فناوری درمورد ساخت هوش مصنوعی واقعی حرف می‌زنند، گمان می‌کنند که قرار است چیزی خداگونه خلق کنند. او همچنین با اشاره به ساخت انواع هوش مصنوعی در آینده اعلام کرد که متا قصد دارد این تخصص‌ها را با هم ادغام کند.

زاکربرگ در اظهار نظر دیگری پیرامون آینده تکنولوژي‌های فعلی بیان کرد که گوشی‌های هوشمند امروزی حتی تا یک دهه آینده همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرند.