اخیرا نرم‌افزار جدیدی معرفی شد که به کاربران اجازه می‌دهد ساخت سریال با هوش مصنوعی و به سلیقه خودشان را تجربه کنند.

استودیو انیمیشن‌سازی فابل استودیو در انگلستان با معرفی یک نرم‌افزار جدید به‌نام «شورانر» به کاربران این فرصت را می‌دهد تا با استفاده از دستورات متنی به هوش مصنوعی این نرم‌افزار، برای سریال موردعلاقه‌شان قسمت‌های جدید بسازند. این نرم‌افزار اولین سرویس پخش آنلاین در دنیاست که با هوش مصنوعی کار می‌کند. این هوش مصنوعی به جز امکان ایده‌پردازی امکان صداگذاری را نیز به کاربران می‌دهد.

اما یکی از استراتژی‌های این سرویس پخش آنلاین، این است که کاربران بعد از تمام شدن هر قسمت بلافاصله می‌توانند به تماشای قسمت بعدی بنشینند و با پایان یافتن هر سریال نیز هوش مصنوعی سلیقه کاربر را تشخیص داده و خود به خود به پخش فیلم دیگری می پردازد. اکنون با اضافه شدن قابلیت فیلمسازی به این سرویس‌ها، کاربران می‌توانند حداکثر لذت را از دیدن فیلم‌ها ببرند. هرچند که عده‌ای این فرآیند را زودگذر می‌دانند که با تمام شدن تب‌و‌تاب ماجرا به‌زودی فراموش می‌شود.

سریال با هوش مصنوعی

بااین حال این یک تهدید برای افرادی که درحیطه فیلمسازی فعالیت ‌می‌کنند محسوب می‌شود. اخیرا شاهد افزایش واکنش‌ها در زمینه خطری که به‌واسطه هوش مصنوعی متوجه آینده مشاغل انسانی می‌شود، بوده‌ایم. از جمله افراد مشهوری که به‌خاطر این مساله ابراز نگرانی کردند ایلان ماسک است که در کنفرانس ویواتک در پاریس تاکید کرده بود در آینده تمام شغل‌ها اختیاری می‌شوند و هوش مصنوعی آن‌ها را تصاحب می‌کند.

بااین حال عده‌ای مانند مدیرعامل متا و مدیرعامل آمازون این نگرانی‌ها را زیاده از حد تشخیص داده‌اند و به انتقاد از فرآیندی که مانع توسعه هوش مصنوعی می‌شود پرداختند. گفتنی است که میچیو کاکو فیزیکدان مشهور آمریکایی ژاپنی نیز با برشمردن تعدادی از شغل‌ها، آن‌ها را تنها مختص انسان دانسته و گفته بود که هوش مصنوعی قابلیت کار کردن در این حوزه‌ها را ندارد.

اخبار مرتبط: