نسخه سیستم‌عامل macOS 15 Sequoia با پشتیبانی از ویژگی‌های هوش مصنوعی به‌همراه رابط کاربری پیشرفته‌تر در کنفرانس WWDC 2024 به‌صورت رسمی معرفی شد.

همان‌طورکه می‌دانید، اپل درجریان رویداد WWDC 2023، از نسخه چهاردهم macOS با نام مستعار Sonoma رونمایی کرد که با قابلیت‌های فوق‌العاده جذاب مانند Game Mode توانست توجه بسیاری از کاربران به‌خصوص گیمرها را به‌خودش جلب کند. اکنون، پس‌ازگذشت یک سال، در کنفرانس WWDC 2024، سیستم‌عامل macOS 15 Sequoia با طیف وسیعی از قابلیت‌های هوش مصنوعی به‌همراه رابط کاربری بهینه‌تر معرفی شد؛ در ادامه به‌صورت مفصل‌تر به‌ویژگی‌های جدید macOS 15 می‌پردازیم.

iPhone Mirroring

براساس اعلام رسمی اپل در کنفرانس WWDC 2024، سیستم‌عامل macOS 15 Sequoia قابلیت‌های iOS 18 را برای سیستم‌‌های مک پشتیبانی می‌کند! همچنین، با iPhone Mirroring کاربران می‌توانند گوشی‌شان را با کامپیوترهایشان کنترل کنند؛ ازطرف‌دیگر، هنگامی‌که کنترل دستگاه ازطریق مک انجام می‌شود، گوشی قفل می‌ماند. مرورگر Safari از ویژگی‌های مختلف مبتنی‌بر هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند که با استفاده از یادگیری ماشینی می‌توانید موضوعات جالبی را مطابق با سلایق کاربران پیشنهاد دهد!

علاوه‌براین، افزونه Reader قابلیت خلاصه‌سازی متون و فهرست مطالب را به‌عهده خواهد داشت! حالت Viewer برای تولید محتوا ویدئویی دردسترس کاربران قرار دارد که با یادگیری ماشینی بازهم ویژگی‌های جذابی در به‌کاربران می‌دهد و پیشنهاد منحصر‌به‌فردی را پیشنهاد خواهد کرد! برنامه Keychain یک به‌روزرسانی بزرگ خواهد داشت که با یک برنامه رمز عبور چند پلتفرمی می‌تواند رمزعبور Wi-Fi و حساب‌های بانکی را مدیریت کند! این‌قابلیت برای سایر پلتفرم‌ها visionOS و iPadOS به‌همراه iOS عرضه خواهد شد. در معرفی macOS 15 Sequoia، اپل اظهار کرد سایر قابلیت‌ها در ماه‌های آینده منتشر خواهد شد.

MACOS

ازهمه‌مهم‌تر، macOS Sequoia از مولد هوش مصنوعی Apple Intelligence برخوردار است که شامل ویژگی‌های خلاصه‌سازی ایمیل و تولید محتوای متنی خواهد بود! همچنین، این مولد هوش مصنوعی توانایی تفکیک محتوا و ایمیل‌ها است و می‌تواند آن‌ها را پاسخ دهد. اپل با بهبود عملکرد دستیار صوتی Siri وارد برنامه‌ها می‌شود و به‌صورت خودکار آن‌ها را برای شما بخواند! نسخه بتا مولد هوش مصنوعی Apple Intelligence از تابستان سال‌جاری دردسترس قرار می‌گیرد و تنها برای سیستم‌های مک با تراشه M1 و بالاتر عرضه خواهد شد.