اپل در نظر دارد لپ‌‌تاپ‌های مک‌بوک پرو جدید مجهز به‌تراشه‌های M4 Pro و M4 Max را در ماه نوامبر، در کنار یک مک مینی با طراحی باریک‌تر، معرفی کند. این رویداد پس از معرفی آیفون 16 برگزار خواهد شد.

اپل در آستانه‌ی رویداد رونمایی از آیفون 16، در تدارک برگزاری رویدادی دیگر برای معرفی نسل جدید مک‌های خود با تراشه‌های قدرتمند M4 است. بر‌اساس گزارش‌های اخیر، کمپانی اپل در‌حال توسعه چهار مدل مک با پیکربندی‌های مختلف مبتنی بر‌تراشه M4 است که احتمالا یکی از آن‌ها نسخه‌ به‌روز شده‌ای از Mac mini خواهد بود. اپل همچنین قصد دارد مدل‌های مک بوک پرو را با تراشه‌های پیشرفته M4 Pro و M4 Max معرفی کند، ارتقایی که مدت‌هاست کاربران منتظر آن هستند.

در‌میان هیاهوی رسانه‌ای پیرامون رویداد رونمایی از آیفون 16 اپل در رویداد «It’s Glowtime» در تاریخ 9 سپتامبر، به‌نظر می‌رسد این غول فناوری برنامه‌های دیگری نیز در آستین دارد. بر‌اساس اطلاعات محرمانه‌ای که MacRumors به‌دست آورده است، اپل قصد دارد دو ماه پس از این رویداد، یعنی در ماه نوامبر، رویدادی دیگر را برای معرفی نسل جدید مک‌های خود برگزار کند. این منبع موثق، که نامش فاش نشده‌است، تأکید کرده مک‌های جدید اپل به‌تراشه‌های قدرتمند M4 مجهز خواهند بود. تراشه‌های M4، که پیش از این در آیپد پروهای جدید به‌کار گرفته شده‌اند، نویدبخش عملکردی بسیار بالاتر و بهره‌وری انرژی بیشتر هستند.

اگرچه منبع مذکور تاریخ دقیقی برای این رویداد اعلام نکرده‌است، اما احتمال برگزاری آن در اوایل اکتبر، مشابه سال گذشته، نیز منتفی نیست. اپل به‌طور معمول رویدادهایش را در پایان سال برگزار می‌کند، اما سال گذشته این کمپانی با معرفی مک‌های جدید در 23 اکتبر، سنت‌شکنی کرد. بنابراین، امسال نیز معرفی زودهنگام محصولات پیش‌بینی می‌شود.

مک‌بوک پرو M4

احتمال معرفی نسل جدید مک‌های اپل با تراشه‌های قدرت‌مند M4 در ماه نوامبر یا حتی زودتر در اوایل اکتبر برای علاقه‌مندان به‌محصولات اپل بسیار هیجان‌انگیز است و نشان می‌دهد اپل می‌خواهد پایان سال 2024 را با رونمایی از محصولات جدید و قدرتمندش به‌یک جشن تکنولوژی تبدیل کند.

باتوجه‌به‌ سابقه‌ی اپل در تغییر تاریخ رویدادها، اگرچه انتظار می‌رفت رویداد رونمایی از آیفون 16 اپل در تاریخ 10 سپتامبر برگزار شود، کمپانی اپل با سابقه‌ خود در تغییر زمان رویدادها، مراسم را یک روز زودتر برگزار کرد. همچنین، احتمال برگزاری رویداد معرفی نسل جدید لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو اپل با تراشه‌های قدرت‌مند M4 در ماه اکتبر و عرضه‌ی این محصولات در نوامبر وجود دارد. با این حال، برای تعیین تاریخ دقیق هر دو رویداد، باید منتظر اعلام رسمی اپل باشیم.

مجموعه‌ای از کامپیوترهای رومیزی مک بر‌روی میز اپل در انتظار ارتقا هستند که شامل Mac mini، iMac و مدل‌های جدید MacBook Pro می‌شود. انتظار می‌رود غول کوپرتینو ، مدل‌های MacBook Pro M4 Pro و M4 Max را در اندازه‌های 14 و 16 اینچ به‌همراه یک Mac mini مجدداً طراحی‌شده معرفی کند. در‌حال‌حاضر انتظار می‌رود Mac mini یک تغییر طراحی را تجربه کند و شایعات نشان می‌دهد مک مینی از قبل با ضخامت کمتر ارائه خواهد شد. یکی از مدل‌های جدیدی که با انتظار فراوان همراه است iMac 24 اینچی با تراشه M4 است.

باتوجه‌به‌ نیاز روزافزون کاربران به‌اجرای نرم‌افزارهای قدرتمندتر، تحلیلگران بر‌این‌باورند کمپانی اپل در اقدامی کم‌سابقه، احتمالا تصمیم بگیرد از حافظه رم 8 گیگابایتی دست‌کشیده و 16 گیگابایت را به‌عنوان مدل پایه عرضه کند. این بهبودی که همواره توسط منتقدان و جامعه فناوری مطرح شده‌است، کارایی کلی سیستم را به‌میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد داد. انتظار می‌رود اپل سال آینده نیز با انتشار سری مک بوک ایر همین تغییر را اعمال کند، که یک ارتقاء مفید برای کاربران حرفه‌ای خواهد بود.