گزارش‌ها نشان می‌دهد لپ‌تاپ ۱۴ اینچی مک‌بوک پرو با تراشه M3 Pro بهترین عملکرد را دربخش اسپیکر و نمایشگر میان تمام‌ دستگاه‌های موجود در بنچمارک DxOMark دارد؛ همچنین، سنسور سلفی آن نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای برای ویدئوکال و برگزاری کنفرانس به‌نمایش می‌گذارد.

همان‌طورکه می‌دانید، اواخر ماه‌ گذشته میلادی، کمپانی اپل با برگزاری مراسمی بسیار کوتاه تحت‌عنوان Scary Fast از سری مک‌بوک پرو با خانواده تراشه سیلیکونی M3 به‌همراه آی‌مک ۲۴ اینچی رونمایی کرد که با استقبال کاربران در بازار جهانی روبه‌رو شد. به‌باور کارشناسان و متخصصان حوزه فناوری نقطه‌قوت این رویداد سی دقیقه‌ای سری تراشه‌های M3 بود که شامل سه نسخه پایه، پرو و مکس برپایه معماری پردازشی ۳ نانومتری TSMC تولید شدند که درمقایسه‌با نسل گذشته از بهبود عملکرد چشمگیری دربخش پردازشی و گرافیکی برخوردار هستند.

اکنون، گزارش‌ها از بنچمارک معتبر DxOMark نشان می‌دهد مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی با تراشه سیلیکونی M3 Pro به‌عنوان برترین لپ‌تاپ با عملکرد فوق‌العاده نمایشگر و اسپیکر شناخته می‌شود؛ همچنین این محصول به‌دلیل سنسور سلفی بی‌نظیری که دارد برای تماس‌های ویدئویی و برگزاری ویدئو کنفرانس‌ها بسیار عالی خواهد بود و به‌نظر می‌رسد در دنیای خودش رقیبی نخواهد داشت؛ البته باید اشاره کنیم طی روزها و هفته‌های آینده محصولات جدیدی از کمپانی‌های چینی معرفی می‌شود که به‌شکل بالقوه‌ای می‌تواند عملکرد بهتری را به‌نمایش بگذارد، اما تا آن‌زمان باید منتظر اخبار معرفی باشیم.

مک‌بوک پرو 14 اینچی به جایگاه نخست در DxOMark رسید

براساس مشخصات ظاهری، لپ‌تاپ پرچمدار مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی با تراشه M3 Pro ازنظر زبان طراحی با نسل قبل تفاوتی ندارد، اما غول فتاوری ساکن کوپرتینو برای ایجاد وجه تمایز از رنگ Space Black استفاده کرد که جلوه بسیار خاصی به دستگاه می‌بخشد. ازسوی‌دیگر، سایر مشخصات نشان می‌دهد مک‌بوک پرو نسل جدید اپل از بهترین اسپیکر و نمایشگر بهره می‌برد؛ همچنین، نحوه قرارگیری و بهینه‌سازی این بلندگوها باعث شد که درمقایسه‌با رقبا برتری شگفت‌انگیزی داشته باشد. اکنون تجزیه‌وتحلیل‌های DxOMark می‌گوید این لپ‌تاپ به‌دلیل داشتن بهترین اسپیکر و نمایشگر در صدر جدول قرار می‌‌گیرد.

علاوه‌براین، بنچمارک DxOMark بیان می‌کند عملکرد سنسور سلفی برای تماس‌های ویدئویی و ویدئو کنفرانس‌ها در بهترین شرایط فنی قرار دارد که افزایش امتیاز مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی M3 Pro می‌شود. همچنین، این دستگاه از نمایشگر mini-LED استفاده می‌‌کند که نسبت کنترانست بالاتر و سطوح روشنایی بهبود‌یافته‌ای را درمقایسه‌با پنل‌های استاندارد LCD دراختیار کاربران قرار می‌دهد. توجه داشته باشید که اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۷ میلادی روی به صفحه‌نمایش‌های OLED بیارود که کیفیت تصویر را به‌صورت شگفت‌انگیزی بهبود می‌بخشد، چراکه سطح کنتراست و رنگ مشکی را با عمق بیشتری به‌نمایش می‌گذارد.

مک‌بوک پرو 14 اینچی بهترین اسپیکر و نمایشگر

طبق مشخصات سخت‌افزاری نمایشگرهای mini-LED، این نوع صفحه‌نمایش‌های پیشرفته می‌توانند سطح روشنایی زیادی را داشته باشند که به‌صورت بالقوه می‌تواند بهترین تجربه کاربری را حین تماس‌های ویدئویی و ویدئو کنفرانس به‌نمایش بگذارد. گزارش‌ها نشان می‌دهد در رده موسیقی و ویدئو، مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی با تراشه M3 Pro به بالاترین امتیاز یعنی ۱۵۴ در بنچمارک DxOMark رسید؛ باوجود چنین قابلیت و عملکردی می‌توان گفت خرید این لپ‌تاپ توسط کاربران حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای بهترین انتخاب خواهد بود.

ازسوی‌دیگر، این بنچمارک امتیاز ۱۴۲ را به مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی برای سنسور سلفی برای تماس‌های ویدئویی داد؛ باوجوداینکه، بهترین امتیاز بین لپ‌تاپ‌های هوشمند نیست، اما این مرجع ادعا می‌کند جزئیات تصویر دوربین و کنترل نویز بصری بسیار عالی است. بااین‌اوصاف، DxOMark جنبه‌های منفی دستگاه را نیز برجسته می‌کندکه از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به صدای مونوفونیک، عدم اشباغ و کنتراست در پخش ویدئو SDR و مدیریت تماس‌های ویدئویی اشاره کرد. به‌غیرازاین‌ها، می‌توان گفت مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی با تراشه M3 Pro بهترین محصول اپل است.

اخبار مرتبط: