اپل ساعاتی پیش با انتشار ویدیو معرفی محصولات جدید خود، همه را غافلگیر کرد. اپل در این ویدیو که در یوتیوب خود منتشر کرد، از مک مینی M2 و مک بوک پروهای M2 Pro خود رونمایی کرد. در ادامه به معرفی این دستگاه‌های جدید اپل می‌پردازیم.

مشخصات مک مینی M2

اپل بالاخره بعد از گذشت حدود یک سال از نسل جدید مک مینی خود رونمایی کرد. این دستگاه با طراحی نسل گذشته خود رونمایی شده است و تفاوت آن نسبت به نسل گذشته، تراشه قوی‌تر خود است.

اپل در این دستگاه از تراشه M2 و تراشه جدید M2 Pro خود استفاده کرده است که نسبت به گذشته قوی‌تر هستند. این تراشه جدید امکان استفاده از حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه رم با پهنای باند ۲۰۰ گیگابایت را به مک مینی جدید می‌آورد. همچنین تراشه جدید اپل امکان نمایش محتوای 8K در صفحه نمایش جانبی با خروجی HDMI را نیز به  مک مینی می‌آورد.

Mac mini M2 info

علاوه بر این اپل ادعا دارد که مک مینی جدید این شرکت نسبت به مک مینی‌های با پردازنده اینتل، ۱۴ برابر سریع‌تر است و نسخه M2 این دستگاه از کامپیوتری ویندوزی هم قیمت این دستگاه ۵ برابر سریع‌تر است.

کاربران می‌توانند این دستگاه را با وای‌فای 6E، بلوتوث نسل ۵.۳ و امکان پردازش ویدیوهای ProRes تهیه کنند. اپل برچسب قیمتی ۵۹۹ دلار را برای نسخه پایه این دستگاه در نظر گرفته است.

مشخصات مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی M2

به جز مک مینی جدید، مک بوکپروهای۱۴ و ۱۶ اینچی، دو عضو دیگر معرفی شده در ویدیو اپل بودند. اپل این مک بوکها را با پردازنده‌های M2 Pro و M2 Max عرضه کرده است که نسبت به نسل گذشته عملکرد بهتری دارند.

مک بوک پروهای جدید از صفحه نمایش Liquid Retina XDR استفاده می‌کنند و دارای باتری دهی فوق‌العاده ۲۲ ساعتی هستند. این موضوع با توجه به تراشه خیلی قوی این لپ تاپ فوق‌العاده است.

کاربران می‌توانند مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی را در بهترین نسخه با حداکثر ۹۶ گیگابایت حافظه رم و ۸ ترابایت حافظه ذخیره سازی خریداری کنند. اپل ادعا دارد که این دستگاه در رندر ویدیوها، نسبت به مک بوک پروهای با پردازنده اینتل، عملکرد ۶ برابر سریع‌تری دارد.

MacBook Pro M2 Pro and M2 Max info

علاوه بر این در ویدیو معرفی این دستگاه‌ها اپل مدعی شده که میکروفون مک بوک پروهای جدید دارای کیفیت استدیویی است. این دستگاه با درگاه تاندربولت نسل ۴ عرضه می‌شود و امکان پردازش ویدیو های ProRes را دارد.

همچنین این دستگاه امکان نمایش محتوای 8K با استفاده از درگاه HTMI را نیز دارد. اپل مک بوک پروهای جدید خود را با وای‌فای نسل 6E عرضه کرده است. اپل برچسب قیمتی ۱۹۹۹ دلار را برای نسخه پایه ۱۴ اینچی و قیمت ۲۴۹۹ دلار را برای نسخه پایه ۱۶ اینچی این لپ تاپ در نظر گرفته است.

همان طور که در بالا گفتیم، علاوه بر این محصول‌ها، اپل در این رویداد از پردازنده M2 Pro و M2 Max خود نیز رونمایی کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این پردازنده‌ها می‌توانید مقاله "معرفی پردازنده‌های M2 Pro و M2 Max" را مطالعه کنید.