بر اساس گزارشی قابل اطمینان از سوی وبسایت MacRumors، شرکت اپل تاریخ عرضه مک‌های M4 را برای ماه نوامبر در نظر گرفته است.

به نظر می‌رسد اپل دوباره از الگوی سال‌های گذشته خود پیروی می‌کند. اگر به خاطر داشته باشید، در سال قبل در رویداد Scary Fast که 30 اکتبر برگزار شد، سری مک‌های جدید رونمایی و به صورت کامل معرفی شدند و پس از آن، اولین محموله‌های ارسال آنان به دست کاربران و خرده‌فروشی‌های مختلف، در 7 نوامبر آغاز شد. سال‌های قبل نیز معرفی و ارسال محموله‌های مک همگی در ماه اکتبر صورت می‌گرفت. پس می‌توان مطمئن بود که غول آمریکایی امسال نیز از همین الگو پیروی می‌کند.

از بین سری‌های مک سال جاری، جذاب‌ترین آنان به طور قطع مک مینی خواهد بود زیرا بر طبق گفته‌ها، قرار است طراحی ظاهری آن پس از 14 سال تکرار مکررات، به طرز واضحی دگرگون شود. علاوه بر این، گفته می‌شود در نسل جدید مک مینی خبری از پورت USB-A نخواهد بود و به جای آن، شاهد 5 پورت USB-C هستیم.

تاریخ عرضه مک‌های M4

علاوه بر تاریخ عرضه مک‌های M4، متوجه شدیم که اپل قصد دارد حافظه رم این سری دستگاه‌ها را عوض کند و حداقل مقدار حافظه رم در این دستگاه‌ها، به 16 گیگابایت برسد. این 16 گیگابایت حتی در مک‌بوک پرو 14 اینچی که یکی از بحث‌برانگیزترین محصولات اپل در سال جاری است نیز لحاظ می‌شود. به غیر از این چند نکته، بهبود چندانی در انتظار مدل‌های جدید اپل نخواهد بود. انتظار می‌رود مدل‌های آی‌مک و مک‌بوک پرو عمدتاً از نظر سخت‌افزار، آن هم عمدتاً تراشه اصلی دستخوش تغییر شوند و به غیر از این، خبری از تغییرات ظاهری نخواهد بود.

به نظر می‌رسد اصرار اتحادیه اروپا مبنی بر استفاده از پورت‌های USB-C شرکت اپل را به شدت تحت تاثیر قرار داده باشد. استفاده از این پورت در آی‌مک، باعث می‌شود اکسسوری‌های آن در سال جاری نیز با همین پورت عرضه شوند و بدین ترتیب تا پایان سال، شرکت اپل به طور کامل از قانون اتحادیه اروپا مبنی بر استفاده از این پورت، پیروی کرده است.

بر طبق گفته مارک گرمن از نشریه بلومبرگ، تاریخ عرضه مک‌های M4 به نظر قطعی می‌رسد و از همین ماه، نسخه‌های استاندارد مک مینی M4 به انبارهای مختلف ارسال خواهد شد. متاسفانه خبری از ارسال مدل M4 پرو تا ماه اکتبر نیست و برای این دستگاه نباید عجله کنید. در نهایت، تمامی شواهد به تاریخ عرضه‌ای همگام با اول نوامبر خبر می‌دهند و به نظر در این زمان، باید منتظر عرضه جدیدترین و قوی‌ترین سری‌های مک شرکت اپل باشیم.