بر اساس اطلاعات بیان شده در جدیدترین نشریه خبری مارک گرمن، شرکت اپل قصد دارد پورت‌های مک مینی M4 را به USB-C تبدیل کند.

دستگاه مک مینی M4 قرار است بزرگ‌ترین تغییرات ظاهری این سری در مدت 14 سال را در بر داشته باشد زیرا طراحی کلی این سری، از سال 2010 تا به امروز تقریباً دست نخورده باقی مانده است. تنها نکته واضح آن، حذف درایو DVD در سال 2011 بود. در بخش سخت‌افزار به طور قطع تغییراتی چشمگیر داشته‌ایم اما از لحاظ طراحی، در تمامی این سال‌ها با دستگاهی 7.7 اینچی مواجه بوده‌ایم.

بر اساس گفته‌های گرمن، یکی از تغییرات جدید در طراحی ظاهری، حذف پورت‌های USB-A از مک مینی M4 خواهد بود. با حذف این پورت‌ها، اپل پنج پورت USB-C اضافه خواهد کرد که برای هر نیازی، بسیار کافی خواهد بود. متاسفانه حذف این پورت دردسرهایی نیز به دنبال دارد زیرا بسیاری از اکسسوری‌های کامپیوترها، از قبیل موس‌های بی‌سیم، از دانگل USB-A استفاده می‌کنند و به همین دلیل، استفاده از آنان کمی چالش‌برانگیز می‌شود.

پورت‌های مک مینی M4

حذف پورت USB-A چندان هم عجیب نیست زیرا تقریباً در تمامی کامپیوترهای اپل غیر از سری مک مینی حذف شد و حال، بالاخره نوبت این سری نیز رسیده است. یکی دیگر از نکات مثبت در مورد پورت‌های مک مینی M4، قرار گرفتن تعدادی از آنان در جلو است! گرمن عنوان کرد که دو عدد از پورت‌های USB-C در جلوی دستگاه و سه عدد نیز در پشت آن قرار گرفته‌اند. البته نسخه موردنظر گرمن مک مینی با تراشه M4 پرو است و باید ببینیم مدل استاندارد نیز دارای 5 پورت خواهد بود یا خیر. در گذشته معمولاً مدل استاندارد، پورت‌های کمتری از مدل پرو داشت و باید ببینیم امسال اپل چه الگویی را دنبال خواهد کرد.

از سایر پورت‌های مک مینی M4 می‌توان به Ethernet، HDMI و جک 3.5 میلی‌متری صدا اشاره کرد که سر جای خود باقی مانده‌اند. علاوه بر آن، گرمن تایید کرد که باتری دستگاه نیز در داخل آن قرار داشته و با همین گفته، شایعات مختلف در مورد خارجی بودن آن را به صورت کامل رد کرد. به نظر می‌رسد مک مینی جدید قرار است دستگاهی ارزشمند با تغییراتی قابل توجه باشد که به طور قطع تبدیل به یکی از محصولات پرطرفدار اپل در سال‌های جاری خواهد شد.