امروز مارک گورمن از نشریه بلومبرگ، جزئیات کامل مک‎‌بوک‌های سری M4 و دستگاه‌هایی که قرار است از این چیپست قدرتمند استفاده کنند را منتشر کرد.

روز گذشته، یوتیوبری روسی موفق شد به مک‌بوک پرو M4 دسترسی داشته باشد و با لو دادن جزئیات آن، مشخصات سخت‌افزاری‌اش را نیز منتشر کرد. با‌این‌حال، این دستگاه در چند کانفیگ متفاوت عرضه می‌شود و ما روز گذشته فقط یکی از کانفیگ‌های آن را دیدیم. مارک گرمن در جدیدترین شماره نشریه Power On عنوان کرد که تمامی مک‌های سری M4 قرار است در چند کانفیگ مختلف در دسترس قرار بگیرند.

از جزئیات کامل مک‎‌بوک‌های سری M4، می‌توان به کانفیگ‌های مک‌بوک پرو 14 اینچی اشاره کرد. این مدل اولین نسخه از این سری است و از تراشه M4 استفاده می‌کند. دو مدل دیگر 14 اینچی و 16 اینچی این سری، از تراشه‌های M4 پرو و M4 مکس استفاده می‌کنند. تراشه M4 اولترا نیز در مدل‌های امسال لحاظ نشده و اپل قرار است آنان را در مک استودیو و مک پروهای پیشرفته سال آینده قرار دهد.

جزئیات کامل مک‎‌بوک‌های سری M4

به‌غیر از مدل‌های مک‌بوک پرو، مارک گورمن اعتقاد دارد که مک مینی نیز قرار است در چند کانفیگ متفاوت با دو تراشه M4 و M4 پرو به بازار عرضه شود. بدین ترتیب، کاربران بر اساس کاربرد و استفاده‌ای که از دستگاه می‌کنند، گزینه‌های بیشتری در اختیار دارند. به غیر از این دو، آی‌مک 24 اینچی جدید شرکت اپل نیز قرار است با تراشه M4 عرضه شود. این دستگاه در میان کاربران و علاقمندان، به‌عنوان یکی از موردانتظارترین محصولات شرکت اپل در سال آینده شناخته می‌شود.

حال که جزئیات کامل مک‎‌بوک‌های سری M4 را فهمیدیم، نوبت به سایر محصولات اپل می‌رسد. به گفته گورمن، آیپد مینی 7 نیز قرار است به زودی معرفی و از تراشه جدید A18 استفاده کند. این تحلیل‌گر باور دارد که اپل در سری مک‌بوک‌های ایر جدید نیز از تراشه M4 بهره می‌برد. سری ایر بر طبق انتظارات، در بهار سال 2025 به همراه آیفون SE 4 و آیپد ایرهای جدید معرفی و به بازار عرضه خواهد شد.

در مدل‌های مک‌بوک ایر نیز مانند سری مک‌بوک پرو، انتظار تغییرات ظاهری نداشته باشید اما به احتمال زیاد، تغییراتی در سخت‌افزار و پورت‌های آن رخ می‌دهد. گفته می‌شود آیپد مینی 7 و سری مک‌های جدید، قرار است در یک کنفرانس کوتاه عرضه شود. همین مسئله نشان می‌دهد که تغییر ظاهری خاصی برای این سری رخ نمی‌دهد و اپل فقط بر روی سخت‌افزار تمرکز می‌کند تا کارایی بهتر و بیشتری تقدیم کاربر کند. باید دید اپل چگونه جدیدترین و موردانتظارترین محصولاتش را قرار است معرفی کند و این که آیا این دستگاه‌ها واقعاً فاقد هرگونه تغییرات ظاهری خواهند بود یا خیر.