شرکت Frore Systems از خنک کننده جدیدی به نام AirJet در رویداد CES سال 2023 رونمایی کرد که به توسعه‌دهندگان امکان خنک‌کنندگی بیشتر را داده و به هیچ وجه ضخامت محصولات را افزایش نمی‌داد. حال شاهد عملکرد جدیدترین قطعه خنک‌کننده آنان هستیم که باعث کاهش دمای آیپد پرو M2 به طرز قابل توجهی می‌شود.

شرکت Frore Systems سفری به تایوان داشته و در طی رویداد Computex 2024 از تکنولوژی خنک‌کننده جدید خود که AirJet Mini Slim نام دارد، رونمایی کرد. این قطعه در دستگاه اپل آیپد پرو M2 کارگزاری شده و به طرز قابل توجهی دمای آن را در حین انجام کارهای مختلف پایین آورد. این دستگاه ضخامت بسیار کمی داشت اما همین نیز باعث می‌شد در حین کار کردن گرم شود و افزایش دما باعث کاهش قابل توجهی در کارایی‌اش شود. حال وبسایت Notebookcheck گزارش می‌دهد که کارگزاری دو قطعه از محصول جدید شرکت Frore Systems توانسته این مشکل را تبلت 12/9 اینچی را حل کند. این تکنولوژی باعث کاهش دما به مقدار 6 درجه سلسیوس در صفحه نمایشگر و به مقدار 6 درجه سلسیوس در پشت این این ایپد شد.

به طور کلی، دمای این دستگاه تا مقدار 39/5 و 41/5 درجه سلسیوس پایین آمد. متاسفانه برای جاگزاری AirJet Mini Slim این شرکت مجبور شد که اسپیکر ایپد پرو را بردارد. خبر خوب این است که می‌توان در دل دستگاه این دو فن را جای داده و بدون افزایش ضخامت، شاهد بهبودی واضح در خنک‌کنندگی بود. جالب است بدانید که شرکت Frore Systems یکی دیگر از محصولات اپل را نیز دستکاری کرده و کولرهای جدیدش را به آن افزوده است. این محصول مک‌بوک ایر M2 بود که با افزوده شدن این قطعه، توانست کارایی در حد و اندازه مک‌بوک پرو ام 2 داشته باشد!

در نظر داشته باشید که دستگاه مک‌بوک ایر M2 برخلاف مک‌بوک پرو M2 هیچ فن خنک‌کننده‌ای ندارد و به همین دلیل است که با افزوده شدن این قطعه، چنین تفاوت بزرگی را در این دستگاه شاهد هستیم. کاهش دمای ایپد پرو ام 2 به کمک این کولرها نیز محدودیت برق پردازنده این دستگاه را از 9 وات به 14 وات ارتقاء می‌دهد. هر کدام از این دو کولر نیز خود یک وات برای روشن شدن مصرف می‌کنند و در نهایت نیز باعث افزایش قابل توجهی در کارایی دستگاه می‌شوند. در عمل فعال شدن همزمان این دو خنک‌کننده تاثیر زیادی بر مصرف انرژی دستگاه داشته و باتری را با سرعتی زیاد خالی می‌کنند. پس قراردادن این دو قطعه باعث می‌شود که ظرفیت باتری دستگاه از چیزی که اپل در نظر دارد بسیار کمتر شود.

شرکت Frore Systems خبری از علاقمندی اپل به تکنولوژی AirJet این شرکت نداده اما با توجه به پتانسیل بالایی که این محصولات دارند، ممکن است در آینده شاهد همکاری بین این دو شرکت و خلق محصولاتی بهتر و باکیفیت‌تر از سوی این غول آمریکایی باشیم. همانطور که می‌دانید، شرکت اپل در حال حاضر قصد دارد ضخامت دستگاه‌هایش را تا جای ممکن کم کند و استفاده از AirJet نیز دقیقاً در همین راستا خواهد بود زیرا علی‌رغم خنک‌کنندگی خوب، این محصول به هیچ وجه باعث افزایش ضخامت دستگاه‌ها نمی‌شود.

اخبار مرتبط: