شرکت لاجیتک هدست گیمینگ Astro A50 X را معرفی کرد که می‌تواند به کامپیوتر، ایکس باکس و PS۵ متصل شود و ۳۷۹ دلار قیمت دارد.

شرکت لاجیتک امروز هدست جدید Astro A50 X را معرفی کرد که نسبت به‌رقبا با رنج قیمتی مشابه، قابلیت‌های بیشتری دارد. نه‌تنها این هدست از قابلیت صدای audiophile بهره می‌برد، بلکه یک پایه هم دارد که با استفاده از آن می‌توان به سادگی اتصال را با دستگاه دیگری برقرار کرد. بنابراین کاربر می‌تواند تنها با فشردن یک دکمه، اتصال را از PS5 به کامپیوتر تغییر دهد. این هدفون از ۲ درایور ۴۰ میلی‌متری که پیش از این هم در G Pro X 2 استفاده شده بود بهره می‌برد. همچنین به یک میکروفون ۱۶ بیتی ۴۸ کیلوهرتزی مجهز شده که کیفیت بالایی دارد.

هدفون Astro A50 X از قابلیت‌های دالبی اتموس و سیستم بی‌سیم Lightspeed لاجیتک پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند با استفاده از بخش G Hub صدا را تنظیم کنند تا به اولین هدست از سری Astro با پشتیبانی از این قابلیت تبدیل شود. برای پشتیبانی از گوشی و نینتندو سوییچ، این دستگاه به بلوتوث مجهز شده است که هنگام استفاده از بلوتوث، با یکبار شارژ تا ۲۴ ساعت کار می‌کند. برای شارژ آن می‌توان از شارژر بی‌سیم یا درگاه تایپ سی استفاده کرد.

هدست گیمینگ Astro A50 X لاجیتک معرفی شد

یکی از نکات جالب پایه این هدست لاجیتک، درگاه‌های ورودی و خروجی آن است. درحقیقت ۳ پورت HDMI پشت دستگاه قرار دارد که یکی از آنها برای خروجی و ۲ درگاه، ورودی است و پایه این ورودی و خروجی را مدیریت می‌کند. هر ۳ پورت مذکور HDMI از نسل 2.1 پشتیبانی می‌کند که می‌تواند ورودی 4K با ۱۲۰ هرتزی را دریافت کند و صدا و تصویر را به تلویزیون یا نمایشگر ارسال کند. همچنین نرخ تازه‌سازی تصویر (VRR) را تغییر نمی‌دهد و در ویژگی بازی خودکار با تاخیر کم (ALLM) تداخلی ندارد. البته ۲ درگاه تایپ سی دیگر و یک درگاه برق هم پشت پایه دستگاه مشاهده می‌شود که می‌تواند به‌جای HDMI برای ورودی صدا و تصویر مورد استفاده قرار بگیرد.

با روشن کردن Astro A50 X و فشار دادن دکمه PlaySync، پایه دستگاه تصاویر قابل پخش را روی نمایشگر برای انتخاب ورودی مورد نظر کاربر قرار می‌دهد که با انتخاب ورودی، صدا از هدست و تصویر از مانیتور پخش می‌شود. همچنین با قرار دادن هدست روی پایه، خروجی صدا به بلندگو‌ها منتقل شده اما مدیریت ورودی و خروجی با پایه دستگاه اتفاق می‌افتد. باوجود اینکه به‌صورت رسمی لاجیتک این مسئله را تایید نکرده است، اما با نظرات متخصصان اگر کاربری فقط از یک پورت استفاده کند می‌تواند از کیفیت بلوری بهره ببرند.

البته هدست Astro A50 X یک وسیله نسبتا تخصصی است که برای استفاده گیمرها با چند کنسول توسعه یافته است تا کاربر بتواند به‌سرعت میان ورودی‌های مختلف جابجا شود. همچنین این دستگاه ۳۷۹ دلار قیمت دارد که برای یک هدفون گیمینگ خالی گران به‌شمار می‌رود، اما این دستگاه با یک پایه عرضه شده که قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین ۳ درگاه HDMI ۲.۱، پشتیبانی از بلوتوث و شارژ بی‌سیم دیگر قابلیت‌هایی هستند که ارزش خرید آن را بالا می‌برند.

اخبار مرتبط: