هنگامی که اپل در اوایل ماه گذشته از خط تولید آیفون ۱۴ رونمایی کرد، هیچ‌کس انتظار نداشت که این شرکت چیزی را معرفی کند که مسلماً جالب‌ترین ویژگی جدید آیفون ۱۴ پرو بود. بله، در مورد جزیره داینامیک (جزیره پویا) صحبت می‌کنیم، قابلیت اعلان چندوظیفه‌ای با تغییر شکل بریدگی ناچ در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو. فرقی نمی‌کند جزیره پویا را دوست داشته باشید یا آن را یکی از ترفندهای صرفاً جالب دیگر بدانید، واقعیت این است که اپل آن‌قدر این قابلیت را دوست دارد که انتظار می‌رود از آن در هر چهار مدل آیفون ۱۵ در سال آینده استفاده کند. طبق اعلامیه‌های قبلی، اپل به احتمال زیاد در روز دوشنبه، تاریخ 2 آبان ماه آپدیت جدید iOS 16.1 را منتشر می‌کند که قرار است تغییراتی را در بخش جزیره داینامیک ایجاد نماید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جدیدی که iOS 16.1 برای کاربران آیفون به ارمغان خواهد آورد، قابلیت Live Activities نام دارد.

قابلیت Live Activities در واقع به اعلان‌هایی که در صفحه لاک‌اسکرین به‌روزرسانی می‌شوند و داده‌های زنده، گفته می‌شوند مانند ارائه نتایج بازی‌های ورزشی. در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس، فعالیت‌های زنده (Live Activities) تنها به صفحه لاک‌اسکرین محدود نمی‌شود و در جزیره داینامیک نیز نشان داده خواهند شد.

iOS-16.1-live-score-on-lockscreen

تصور کنید که می‌توانید فعالیت‌های تیم ورزشی مورد علاقه خود را به صورت مداوم دنبال کنید و نتایج بازی‌های جدیدش را مستقیماً از طریق جزیره داینامیک ببینید. به‌روزرسانی iOS 16.1 همچنین دسترسی به جزیره پویا را با یک دست آسان‌تر هم می‌کند. شما می‌توانید تنظیمات مربوط به قابلیت دسترسی جزیره پویا را در بخش تنظیمات آیفون خود فعال کنید. برای نصب کردن آپدیت iOS 16.1 نیز کافیست در گوشی خود به آدرس Settings > General > Software Update رفته و آپدیت iOS 16.1 را پیدا کنید.

iOS-16.1-live-activities-on-notch

اما چگونه صفحه لاک‌اسکرین یا جزیره پویا می‌داند که دقیقاً نتایج کدام بازی‌ها را دنبال کند؟ برای دنبال کردن یک رویداد زنده در صفحه لاک‌اسکرین آیفون یا از طریق جزیره داینامیک (فقط روی آیفون ۱۴ پرو و ایفون ۱۴ پرو مکس)، باید برنامه TV را روی آیفون خود باز کنید و روی دکمه Follow ضربه بزنید. البته قصد نداریم کاربران اندرویدی که dynamicSpot را از فروشگاه Google Play نصب کرده‌اند، را کنار بگذاریم.

در اوایل ماه جاری میلادی، این برنامه هم توانست به یک میلیون نصب رسد. اخیراً این برنامه نیز به‌روزرسانی‌ای دریافت کرده است که اعلان‌ها را به طور خودکار در بالای صفحه نمایش می‌دهد و dynamicSpot را هرچه بیشتر شبیه به جزیره پویای اپل می‌کند. البته این برنامه اندرویدی همه امکانات جزیره داینامیک آیفون را در اختیار شما قرار نمی‌دهد، اما چیزی شبیه به آن است.

خبر مرتبط: نصب iOS 16 بر روی 70 درصد آیفون‌ها