شرکت Brave از چت هوش مصنوعی مرورگر خود با نام Leo رونمایی کرد که بدون نیاز به ساخت اکانت و به‌صورت رایگان عمل می‌کند و بالاترین سطح حریم خصوصی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در بازار داغ فعلی هوش مصنوعی گزینه‌های زیادی برای علاقمندان وجود دارد. تاکنون نسخه‌های معروفی مانند Bing Chat، گوگل بارد و ChatGPT معرفی شده‌اند. همچنین قرار است به‌زودی هوش مصنوعی جدید ایلان ماسک با نام xAI معرفی و عرضه شود. در این میان، شرکت Brave از چت هوش مصنوعی مرورگر خود با نام Leo رونمایی کرد و آن را در دسترس کاربران قرار داد. Brave یک مرورگر معروف است که با تمرکز بر حریم خصوصی شناخته می‌شود و به کاربران کنترل بیشتری برای انتخاب مدل و اندازه مطالعه اطلاعات به‌کاربر می‌دهد. همچنین به‌صورت خودکار کوکی‌های سوم شخص و دنبال‌کننده‌های بین سایت‌ها را حذف می‌کند و ایمنی بالایی دارد.

چت هوش مصنوعی Leo عملکردی مشابه نسخه‌های دیگر دارد. با پرسش سوال از آن، Leo به جستجو در اینترنت می‌پردازد و پس از مطالعه جواب‌های مختلف و جمع‌بندی آنها به کاربر پاسخ می‌دهد. مدل‌های مشابه برای بهبود عملکرد، رفتار کاربر را مطالعه می‌کند و این نسخه با رعایت بیشتر حریم خصوصی احتمالا قابلیت غیرفعال کردن مطالعه رفتار کاربر را در اختیار بگذارد. برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی Brave باید این مرورگر را به نسخه ۱.۶۰ به‌روز کرد، البته این قابلیت در دسترس تمامی کاربران قرار نگرفته و در چند نوبت در اختیار کاربران دیگر قرار می‌گیرد. بااین حال طی چند روز آینده برای همه کاربران عرضه می‌شود.

BRAVE LEO

البته این اولین باری نیست که Leo در مرورگر Brave عرضه می‌شود. درحقیقت ۳ ماه قبل هم هوش مصنوعی Leo برای آزمایش در دسترس برخی از کاربران قرار گرفته بود تا ایرادات آن پیدا و رفع شود. در آن دوره شرکت Brave به کاربران قول داد تا چند ماه آینده این ابزار را عرضه می‌کند و محدودیتی برای استفاده از آن وجود نخواهد داشت.

همان‌طور که اشاره شد، Leo عملکرد مشابهی نسبت به رقبا دارد و تفاوت آن در زمینه حریم خصوصی کاربر است. با اعلام شرکت Brave، درخواست‌های کاربران در یک سرور مشخص و غیرقابل دسترسی تحلیل می‌شود و پس از تولید محتوای مورد نیاز کاربر، کل مکالمه حذف می‌شود و خبری از استفاده از آنها برای تعلیم و آموزش مدل هوش مصنوعی نیست.

علاوه‌بر آن، برخلاف رقبا نیازی به ساخت اکانت برای دسترسی به Leo وجود ندارد. با ورود به برنامه ۲ نسخه متفاوت رایگان و پریمیوم وجود دارد. اشتراک رایگان از مدل هوش مصنوعی LLaMA 2 شرکت متا بهره می‌برد، درحالی‌که کاربران اشتراک پریمیوم با پرداخت ۱۵ دلار از Claude Instant شرکت Anthropic بهره می‌برند. همچنین در آینده مدل‌های بیشتری دردسترس کاربران اشتراک پریمیوم قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط: