شرکت لنوو در نمایشگاه MWC 2024 نسل ۲ لپ‌تاپ ThinkPad X12 را با قابلیت جدا شدن نمایشگر از کیبورد، دکمه کوپایلت برای دسترسی به دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت و قیمت ۱۴۰۰ دلاری معرفی کرد.

از روز گذشته، نمایشگاه بزرگ MWC 2024 درحال برگزاری است. کنگره جهانی موبایل هر ساله برگزار شده و شرکت‌های مختلف در این رویداد از آخرین محصولات و تکنولوژی‌های خود رونمایی می‌کنند. روز گذشته حلقه هوشمند گلکسی رینگ در این رویداد به‌نمایش گذاشته شد و سپس تصاویری از این دستگاه به‌بیرون درز کرد. شرکت لنوو هم از یک نمونه اولیه لپ‌تاپ با نمایشگر شفاف رونمایی کرد که نمایشگر آن مانند یک شیشه بود. اکنون این شرکت لپ‌تاپ دیگری را به‌نام ThinkPad X12 نسل ۲ معرفی کرد که کیبورد آن می‌تواند از نمایشگر جدا شود.

مهم‌ترین ارتقا لپ‌تاپ ThinkPad X12 نسبت‌به نسل قبلی، ارتقا پردازنده آن است. این دستگاه به آخرین تراشه‌های Core Ultra مجهز شده و دیگر خبری از چیپست‌های اینتل نیست. به‌این ترتیب، قدرت پردازشی به‌ویژه هنگام انجام پردازش‌های سنگین بالاتر رفته و دستگاه می‌تواند آسان‌تر و سریع‌تر برنامه‌ها را اجرا کند. علاوه‌بر آن یکی دیگر از مهم‌ترین تفاوت‌ها اضافه شدن دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت، یا همان کوپایلت با دکمه اختصاصی در کیبورد است که دسترسی کاربر را به آن آسان‌تر می‌کند. این قابلیت به بیشتر لپ‌تاپ‌های جدید اضافه شده و نماینده لنوو هم از این قاعده مستثنی نیست.

Lenovo ThinkPad X12 2nd generation

اگرچه در بیانیه مطبوعاتی لنوو، به هیچ تغییری درباره ThinkPad X12 اشاره نشده، انتظار می‌رود در نسل ۲ قابلیت‌های نور پس‌زمینه کیبورد، ترک پد چند بخشی و ناب ترک پوینت در این نسخه مانند نسل‌های قبلی حفظ شود. درکنار این قابلیت‌ها، لپ‌تاپ لنوو از قلم هوشمند مغناطیسی هم پشتیبانی می‌کند که آن را به یک دستگاه همه‌کاره و مناسب برای یادداشت و نوت‌برداری تبدیل می‌کند. جالب اینجاست که باتوجه به افزودن دکمه کوپایلت، قابلیت جدا شدن کیبورد از نمایشگر و پشتیبانی از قلم هوشمند، این دستگاه شباهت‌های زیادی به سرفیس پرو نسل بعد پیدا کرده و می‌تواند با آن به رقابت بپردازد.

لپ‌تاپ ThinkPad X12 نسل ۲ لنوو قرار است فروردین ۱۴۰۳ با قیمت ۱۴۰۰ دلار راهی بازار جهانی شود. همان‌طور که اشاره شد، ویژگی‌های جدید لپ‌تاپ لنوو آن را به یک رقیب قدرتمند برای سرفیس پرو تبدیل می‌کند و باید دید در آینده این دستگاه چگونه می‌تواند در بازار عمل کند. علاوه‌بر آن لنوو از ThinkPad T14 نسل ۵ هم در این رویداد رونمایی کرد که باتمرکز بر قابلیت تعمیرپذیری توسعه یافته و در ۲ نسخه ۹۵۰ و ۱۲۰۰ دلاری راهی بازار خواهد شد.

اخبار مرتبط: