گیمرها و علاقمندان به دنیای بازی، از این پس گزینه‌ای جدید در بازار دارند؛ تبلت گیمینگ جدید لنوو با تراشه قدرتمند Snapdragon 8 Gen 3 مجهز می‌شود.

امروز شرکت لنوو از طریق اکانت رسمی خود در شبکه اجتماعی ویبو عنوان کرد که نسخه تازه‌ای از سری تبلت‌های معروف، قدرتمند و پرطرفدار لجیون Y700 در دست ساخت است. متاسفانه این غول چینی اطلاعات خاصی به اشتراک نگذاشته و فقط به گفتن کلمه به زودی، بسنده کرده است. با این حال، این دستگاه به تازگی در پایگاه داده گیک بنچ 5 توسط افشاگری مطرح به نام Digital Chat Station روئیت شده که جزئیاتی از سخت‌افزار این دستگاه را لو می‌دهد.

در پایگاه داده گیک بنچ 5، تبلت گیمینگ لنوو که احتمالاً از سری Y700 روئیت شده که دارای تراشه Snapdragon 8 Gen 3 و 12 گیگابایت رم خواهد بود. از امتیازات این دستگاه می‌توان به 2209 در قسمت تک هسته‌ای و 6509 در قسمت چندهسته‌ای اشاره کرد. در آخرین مدل از این سری تبلت‌ها، از تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 استفاده شده بود و حال، کوچ کردن به جدیدترین سری از تراشه‌های ساخته کوالکام، به طور قطع تاثیری بسیار واضح در عملکرد فنی این تبلت خواهد داشت.

در پایگاه داده گیک بنچ، اطلاعات تقریباً مناسبی از سخت‌افزار و قدرت پردازشی این تبلت جدید به دست آوردیم اما همچنان مشخصاتی چون صفحه نمایش، انواع حافظه‌های داخلی در دسترس و ظرفیت باتری اعلام نشده و خبری از آن در دسترس نیست. از جزئیات عرضه این تبلت نیز اطلاعی در دست نداریم اما بر اساس مدل‌های قبلی این سری، در ابتدا شاهد عرضه در بازار چین خواهیم بود و مدت کوتاهی پس از آن، بازارهای جهانی نیز شاهد این دستگاه قدرتمند لنوو خواهند بود.

تبلت گیمینگ جدید لنوو

با توجه به نزدیک شدن به پایان سال 2024، انتظار داریم تبلت گیمینگ جدید لنوو در هفته‌ها یا ماه‌های آتی به صورت رسمی معرفی و به بازار عرضه شود. بدین ترتیب، لجیون Y700 تعطیلات آخر سال را هدف گرفته تا در بازار گرم کریسمس، تبدیل به گزینه‌ای عالی برای گیمرانی شود که دنبال سیستمی قدرتمند برای تجربه انواع بازی‌های روز دنیا هستند.

از جمله مشخصات سخت‌افزاری نسخه قدیمی لجیون Y700 می‌توان به صفحه نمایش 8 اینچی با رزولوشن 2560×1600، تراکم پیکسلی 334، صد در صد از طیف رنگی DCI-P3، حداکثر روشنایی 500 نیتی و نرخ تازه‌سازی 144 هرتزی اشاره کرد. در داخل این دستگاه قدرتمند، از تراشه Snapdragon 8+ gen 1 ساخته شرکت کوالکام استفاده شده و برای حافظه رم آن، تکنولوژی LPDDR5X و حافظه داخلی‌اش نیز تکنولوژی UFS 3.0 لحاظ شده است. در پشت این تبلت، دو دوربین 13 مگاپیکسلی و یک فلش LED تعبیه شده و در قسمت جلو برای سلفی نیز از دوربینی 8 مگاپیکسلی استفاده شده است.

باتری تبلت لجیون Y700 مدل 2023 برابر با 6550 میلی‌آمپرساعت بوده و از یک شارژر 45 واتی برای شارژ سریع این باتری حجیم استفاده شده است. در کنار این، بر روی تبلت دو پورت USB Type-C به چشم می‌خورد که از یکی از آنان برای شارژ شدن دستگاه و از دیگری برای اتصال هدفون استفاده می‌شود. به طور کلی، با تبلتی مجهز مواجه هستیم که برای تجربه‌ای عالی در دنیای گیمینگ بهینه‌سازی شده است.