روز گذشته، طبق اعلام رسمی کمپانی لنوو لپ‌تاپ لیجن R9000P با نمایشگر ۱۶ اینچی و نرخ به‌روزرسانی ۲۴۰ هرتزی معرفی شد.

اوایل سال‌جاری میلادی، کمپانی لنوو یک لپ‌تاپ گیمینک قدرت‌مند به‌نام لیجن R9000P را برای بازار داخلی چین معرفی کرد؛ این لپ‌تاپ جایگزین دستگاهی مشابه با همین شد که از پردازنده رایزن 7-7745HX بهره می‌برد. اکنون کمپانی چینی قصد دارد نسل جدیدی از لپ‌تاپ یادشده را با رنگ سفید و پردازنده نسل نهم رایزن و پردازنده گرافیکی RTX-4060 رونمایی کند؛ در ادامه به جزئیات بیشتری از مشخصات سخت‌افزاری لپ‌تاپ لیجن R9000P می‌پردازیم.

همان‌طور که گفته شد لپ‌تاپ گیمینگ لیجن R9000P مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مندی دارد که شامل تراشه رایزن نسل نهم 7945HX با ۱۶ هسته مرکزی و ۳۲ رشته گرافیکی می‌شود که سرعتی معادل ۵.۴ گیگاهرتز دارد و از ۸۰ مگابایت کش پنهان پشتیبانی می‌کند.

علاوه‌براین، لپ‌تاپ گیمینگ لیجن R9000P از یک صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰×۲۵۶۰ پیکسل، نرخ به‌رورسانی ۲۴۰ هرتزی و زمان پاسخ‌گویی کمتر از ۳ میلی‌ثانیه بهره می‌برد. همچنین، نمایشگر دستگاه از عمق رنگ ۱۰ بیتی، فضای رنگی sRGB صد در صدی و سطح روشنایی خودکار ۵۰۰ نیتی پشتیبانی می‌کند؛ از دیگر مشخصات مهم صفحه‌نمایش دستگاه می‌توان به HDR۴۰۰ و گواهی سازمان TÜV آلمان اشاره کرد که نشان می‌دهد کمترین آسیب به چشم‌های کاربران وارد می‌شود و چشم هنگام استفاده‌های طولانی‌مدت خسته نمی‌شود. استاندارد‌های دیگری نظیر G-SYNC و FreeSync Premium برای وجود دارد که بیانگر پایین‌ترین میزان مشکلات پردازشی تصاویر از کارت گرافیک به نمایشگر دستگاه است.

لپ‌تاپ لنوو لیجن R9000P

برای مدیریت دمای دستگاه و جلوگیری از داغ شدن آن، کمپانی لنوو از سیستم خنک‌کننده «Frost Blade Pro 5.0» استفاده می‌کند که دارای لوله‌های حرارتی سه‌بعدی، فن سه‌بعدی «Blade Falcon» با سیستم ورودی و خروجی هوا از جهات مختلف است. همچنین سیستم خنک‌کننده لپ‌تاپ R9000P از پنج لوله حرارتی کامپوزیتی بهره‌مند است که برای کاهش دمای دستگاه هنگام بازی‌های سنگین یا رندرگیری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

براساس اعلام رسمی لنوو، از فردا پیش‌فروش لپ‌تاپ لیجن R9000P از طریق وب‌سایت رسمی این کمپانی آغاز می‌شود و از بیست‌وچهارم آگوست برابر با دوم شهریورماه برای خرید در فروشگاه‌های معتبر چین دردسترس کاربران قرار می‌گیرد. نسخه جدید با رنگ انحصاری سفید به قیمت ۱۳۷۱ دلار به‌فروش می‌رسد و سایر نسخه‌ها به‌رنگ‌های مشکی و خاکستری با مشخصات سخت‌افزاری یکسان حدود ۱۲۶۱ دلار قیمت خواهد داشت.

اخبار مرتبط: