امروز از مانیتور خمیده لنوو که R27qc-30 نام دارد، معرفی و به مرحله عرضه رسید که با ویژگی‌های جذابش، تبدیل به گزینه‌ای فوق‌العاده برای گیمینگ شده است.

همانطور که می‌توانید از جزئیات دقیقی که لنوو در تصویر زیر اعلام کرده بینید، خمیدگی این مانیتور برابر با 1500R یا به عبارت دیگر، برابر با دایره‌ای به شعاع 1500 میلی‌متر است. به‌گفته سازندگان، خمیدگی این مانیتور دقیقاً مطابق با زاویه دید انسان طراحی شده است. پنل دستگاه از نوع VA بوده که تجربه‌ای روان و شفاف برای تماشا خلق کرده و تعامل با محتوای به‌نمایش درآمده از طریق آن را ساده می‌کند. ابعاد این دستگاه برابر با 258.8x385x610.4 بوده و نسبت صفحه آن نیز 16:9 است.

تکنولوژی چینی

رزولوشن مانیتور خمیده لنوو برابر با 2560×1440 پیکسل است که با دو نرخ تازه‌سازی نیز عرضه شده است. اگر از مانیتور با درگاه HDMI استفاده کنید، برای بالاترین رزولوشن نرخ تازه‌سازی 144 هرتزی و اگر از DisplayPort استفاده کنید، نرخ تازه‌سازی 180 هرتزی دریافت می‌کنید. برای راحتی بیشتر کاربران، کابل رابط HDMI و DP نیز درون جعبه مانیتور لحاظ شده است. از دیگر ویژگی‌های هیجان‌انگیز آن می‌توان به زمان پاسخگویی 0.5 میلی‌ثانیه، نسبت رنگی 1000:1 و پشتیبانی از 99 درصد طیف رنگی sRGB اشاره کرد. این مانیتور در زمینه اعمال فیلتر نور آبی، موفق به دریافت تاییدیه TÜV Rheinland نیز شده است.

به کمک استند این مانیتور، می‌توانید آن را در درجات مختلف بچرخانید تا نمایی مناسب اتاق یا محل کار خود پیدا کنید. علاوه‌بر این، استند قابلیت افزایش ارتفاع با 120 میلی‌متر را نیز به شما می‌دهد و بدین ترتیب، مانیتور را برای استفاده در فضاها و شرایط مختلف آماده می‌کند. مانیتور همراه با استند وزنی برابر با 6.1 کیلوگرم دارد و بدون آن، به 4.2 کیلوگرم می‌رسد. اگر با استفاده از این استند نیز راحت نیستید، شرکت لنوو گزینه نصب آن بر روی دیوار را لحاظ کرده است.

به گفته شرکت سازنده، مانیتور خمیده لنوو در حالت عادی کمتر از 26 وات برق مصرف می‌کند و حتی اوج مصرف آن نیز به 65 وات نخواهد رسید. پس خیالتان از بابت کم مصرف بودن آن نیز راحت باشد. از جمله اتصالات دستگاه، می‌توان به یک پورت HDMI، یک پورت DisplayPort و جک 3.5 میلی‌متری صدا اشاره کرد. در حال حاضر می‌توانید مانیتور R27qc-30 را در خرده‌فروشی JD به قیمت تنها 195 دلار تهیه کنید که برای دستگاهی با مشخصات این چنینی، قیمتی به صرفه و مناسب محسوب می‌شود.