شیائومی در سال ۱۳۹۸، پتنت گوشی تاشو خود که سمت بیرون خم می‌شود را ثبت کرد. این پتنت مشابه گوشی‌های سری Mate X هواوی بود. اکنون تصاویر گوشی تاشو شیائومی منتشر شده که طراحی این دستگاه و استفاده شیائومی از پتنت ثبت شده خود را نشان می‌دهد.

سه سال بعد از ثبت این پتنت، توسعه دهنده‌ای به نام Kuba Wojciechowski با نام کاربری @Za_Raczke، تصاویر واقعی از گوشی تاشو شیائومی که به سمت بیرون تا می‌شود را به منتشر کرده است.

این تصاویر نمونه اولیه این پتنت را نشان می‌دهد که متأسفانه هرگز به مرحله تجاری سازی نرسید. البته شیائومی گوشی‌های تاشو خود را با نام Mix Fold معرفی و روانه بازار کرده است و تاکنون دو نسل از این دستگاه‌ها معرفی شده است. اما تصاویر منتشر شده از این پتنت، طراحی آن را که تبدیل به گوشی شده است، نشان می‌دهد.

در تصویر طراحی اولیه این گوشی می‌توان شاهد قطعات به کار رفته در داخل بدنه و نحوه چیدمان قطعات بود. این دستگاه در مجموع دارای چهار دوربین، یک فلش LED است. همچنین می‌توانیم دکمه مخصوص باز کردن لولاهای گوشی را نیز درون تصاویر منشتر شده مشاهده کرد.

علاوه بر این طبق تصاویر منتشر شده از داخل گوشی تاشو شیائومی، دو باتری به کار رفته در دو قسمت گوشی را نشان می‌دهد که باتری بزرگ‌تر، ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. طبق اطلاعات منتشر شده، این گوشی دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ شرکت کوالکام و مودم شبکه X50 این شرکت برای پشتیبانی از شبکه 5G است.

طراحی اولیه شیائومی تاشو به بیرون

به گفته Wojciechowski، این گوشی فوق العاده محرمانه بوده و تعداد بسیاری کمی از این دستگاه‌ها عرضه شده است. از این رو طبق تصاویر منتشر شده، تنها می‌توان به مقاومت بالای این دستگاه پی برد و اینکه هدف شیائومی از طراحی همچنین دستگاهی مقاومت بالای آن بوده است.

البته اکنون این شرکت به تولید گوشی‌های تاشو از داخل، مانند شیائومی Mix Fold 2 تمرکز کرده است و باید دید که آیا شیائومی تصمیم به عرضه یک گوشی تاشو که از بیرون تا بشود، دارد یا خیر؟

نظر شما درباره تصاویر گوشی تاشو شیائومی که توسط این افشاگر منتشر شده است، چیست؟ به نظر شما این گوشی تاشو تا چه میزان می‌تواند نظر کاربران را به سمت خود جلب کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: شیائومی 14 به جای شیائومی 13 و 13 پرو عرضه می‌شود؟