تصویری از قاب آیفون ۱۶ قبل از معرفی لو رفته که نشان می‌دهد برای پشتیبانی از فیلم‌برداری سه‌بعدی دوربین‌ها به‌صورت عمودی در ماژول دوربین قرصی شکل قرار گرفته و خبری از دکمه کپچر در نسخه پایه و پلاس نیست.

افشای اطلاعات درباره سری آیفون ۱۶ از چند ماه قبل آغاز شده و تاکنون گزارش‌های مختلفی منتشر شده است. پیش از این مشخص شد آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس به دکمه کپچر (Capture Button) مجهز شده که برای عکاسی و فیلم‌برداری مورد استفاده قرار می‌گیرد و شباهت زیادی به دکمه مشابه در گوشی‌های سونی دارد. اکنون گزارش جدیدی از قاب آیفون ۱۶ منتشر شده که با جزئیات قبلی درباره دکمه کپچر و ماژول دوربین همخوانی دارد.

به‌گزارش Gizmochina، آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس به سیستم دوربین دوگانه قرصی شکل و عمودی مجهز می‌شوند. ماژول دوریبن نسبت‌به سری قبلی آیفون کمی‌بزرگ‌تر به نظر می‌رسند، البته ممکن است این مسئله فقط برای قاب باشد و اندازه اصلی تفاوت چندانی نداشته باشد. بااین حال هنوز زمان زیادی باقی مانده و صحبت کردن درباره سیستم دوربین باتوجه به نبود اطلاعات لازم کمکی نمی‌کند.

در آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس قابلیت فیلم‌برداری فضایی (Spatial Video) وجود دارد که انتظار می‌رود با عمودی شدن ۲ دوربین در آیفون ۱۶ پایه و پلاس به این دستگاه‌ها هم اضافه شود. این قابلیت به‌لطف فیلم‌برداری همزمان با ۲ سنسور ویدیو سه‌بعدی ضبط کرده و کاربران می‌توانند بعدا با عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو آن را تماشا کنند. این مسئله چندان عجیب نیست، زیرا هرساله قابلیت‌های جدید ابتدا برای نسخه‌های پرو و پرو مکس عرضه شده و سال بعد به نسخه‌های پایه و پلاس اضافه می‌شوند.

در قاب‌های جدید آیفون ۱۶، خبری از دکمه کپچر نیست، اما همان‌طور که اشاره شد احتمالا این قابلیت هم سال آینده از انحصار نسخه‌های پرو و پرو مکس در آمده و برای آیفون ۱۷ و ۱۷ پلاس عرضه می‌شود.

اخبار مرتبط: