شایعه شده بود که اپل قصد دارد در سال آینده از نمایشگر‌های پیشرفته microLED روی مدل‌های جدید ساعت هوشمند خود استفاده کند. اما به تازگی یکی از تحلیلگران معروف حوزه تکنولوژی این شایعات را رد کرده و اعلام نموده که عرضه اپل واچ اولترا تا قبل از نیمه دوم سال 2025 با پنل‌های microLED غیر ممکن خواهد بود. مدل‌های کنونی اپل‌واچ به نمایشگر‌های OLED مجهز هستند.

علاوه بر ساعت‌های هوشمند اپل‌واچ، انتظار می‌رود که آیفون‌ها، آیپدها و لپ‌تاپ‌های مک نیز در آینده با این نوع نمایشگر عرضه شوند. تحلیلگران معتقدند که عرضه اپل‌واچ با نمایشگر microLED در ابتدای نیمه دوم 2025 اتفاق خواهد افتاد. در حالی که شایعات و گزارشات قبلی ادعا داشتند این اتفاق در اواخر 2024 رخ خواهد داد. چند ماه قبل نیز مارک گورمن، تحلیلگر معروف اپل اعلام کرده بود که این شرکت قصد دارد از سال 2024 به بعد تمام آیفون‌ها، آی‌پدها و لپ‌تاپ‌های مک خود را با پنل‌های نمایشی میکرو ال‌ای‌دی عرضه کند.

نمایشگرهای نسل جدید microLED در مقایسه با مدل‌های کنونی از کنتراست رنگی بیشتر، رزولوشن تصویر بالاتر و زاویه دید بازتری برخوردار خواهند بود. شایعات دیگری هم وجود دارند که ادعا می‌کنند اپل قصد دارد از پنل‌های نمایشی اختصاصی خودش روی آیفون و اپل‌واچ استفاده کند. اینکار باعث می‌شود تا وابستگی اپل به کمپانی‌های دیگری همچون سامسونگ الکترونیکس و ال‌جی برای تأمین نمایشگر کاهش پیدا کند.

طرح اپل واچ اولترا

اپل تنها شرکتی نیست که به دنبال استفاده از پنل‌های نمایشی microLED است، چراکه سامسونگ هم قصد دارد در آینده نزدیک از این نمایشگرها روی ساعت‌های هوشمند گلکسی‌واچ خود استفاده کند. مدل‌های کنونی گلکسی‌واچ‌ مانند اپل‌واچ‌ها به نمایشگر OLED مجهزند.

سامسونگ اواخر سال گذشته تیمی تشکیل داد که وظیفه آن‌ها مدیریت توسعه و تبلیغات نمایشگرهای microLED برای گلکسی‌واچ بود. احتمال آن وجود دارد که این تیم در سال جاری میلادی، یعنی 2023 کار خود را به اتمام رسانده و نسل بعدی گلکسی‌واچ را با پنل microLED عرضه کنند! سامسونگ دسترسی کاملی به این فناوری داشته و برخی از تلویزیون‌های این برند همین حالا هم با نمایشگرهای microLED عرضه می‌شوند.

خبر مرتبط: ارتقا قابل توجه رابط کاربری اپل واچ با watchOS 10