کنفرانس سالانه بزرگ اپل، موسم به کنفرانس جهانی توسعه‌‌دهندگان (WWDC) به زودی بین 15 تا 19 خرداد ماه برگزار می‌شود. بزرگ‌ترین غول فناوری جهان از همین حالا خودش را آماده کرده تا طی این رویداد از یکی از بزرگترین به‌روز‌رسانی‌های نرم‌افزاری‌اش رونمایی نماید. خبرگزاری بلومبرگ به نقل مارک گورمن گفته که سیستم عامل watchOS 10 بزرگ‌ترین آپدیت نرم‌افزاری اپل واچ تا به امروز خواهد بود. این سیستم عامل رابط کاربری اپل واچ را کاملا تغییر داده و بهینه‌سازی‌های بسیار زیادی را برای آن به ارمغان می‌آورد.

طرح‌بندی جدید هوم‌اسکرین قرار است یکی از ویژگی‌های برجسته watchOS 10 باشد، چراکه به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد تا به‌طور منظم روی هم چیده شوند. درست شبیه به چیدمانی که در سیستم‌عامل iOS شاهدش هستیم. این طرح‌بندی جدید جایگزین چیدمان‌های شبکه‌ای و فهرست‌وار watchOS‌های کنونی خواهد شد.

مارک گورمن همچنین اشاره کرده که نسل‌های بعدی اپل واچ به‌روز‌رسانی‌های سخت‌افزاری اندکی را تجربه خواهند کرد. به همین علت هم هست که اپل وقت زیادی روی آپدیت نرم‌افزاری ساعت‌های هوشمندش گذاشته و watchOS 10 را به یک ارتقای بزرگ تبدیل کرده است.

گورمن پیش‌بینی می‌کند که با توجه به درخواست‌های متعدد کاربران، سیستم عامل‌های iOS و iPadOS نیز در رویداد WWDC 2023 به‌روز‌رسانی‌های جدیدی را دریافت خواهند کرد. خبرها همچنین حاکی از این است که در iOS 17 امکان نصب نرم‌افزار‌های مختلف از فروشگاه‌های غیر اپ‌استور هم وجود دارد.

در این میان مدیران اپل تصمیم دارند که دستگاه جدیدی موسوم به Reality را به زودی وارد بازار کنند تا رفته‌رفته در سال‌های آینده جای آیفون و آی‌پد را بگیرد. اولین نسخه آزمایشی از watchOS 10 کمی بعد از برگزاری رویداد WWDC عرضه خواهد شد. بنابراین احتمالا در اوایل یا اواسط تیر ماه شاهد عرضه نسخه بتای این سیستم عامل خواهیم بود.

خبر مرتبط: تغییرات قابل توجه سیستم‌عامل watchOS ۱۰