طبق‌گزارش‌ها و تصاویر فاش‌شده، به‌نظر می‌رسد گوشی تاشو جدید سامسونگ، گلکسی زد فولد ۶، از طراحی عریض‌تر مشابه سری گلکسی‌اس ۲۴ برخوردار باشد.

رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ سامسونگ با وعده‌ رونمایی از محصولات جدید و هیجان‌انگیز، کانون توجه رسانه‌ها و علاقه‌مندان به‌دنیای فناوری قرار گرفته است. درحالی‌که انتظار می‌رود در این رویداد شاهد معرفی چندین دستگاه باشیم، به‌نظر می‌رسد که گلکسی زد فولد ۶ و فلیپ ۶ بیش از سایرین مورد انتظار هستند. پیش‌تر، تصاویر لو رفته از ماکت اولیه‌ این گوشی، طراحی فولد ۶ را فاش کرد و با رندرهای قبلی که‌ به‌بیرون درز کرده بود مطابقت داشت.

تصاویر منتشر شده از نمونه‌ اولیه‌ طراحی جعبه‌ای گلکسی زد فولد ۶ توسط کاربر UniverseIce در شبکه اجتماعی توییتر نشان می‌دهد که این گوشی نسبت به‌نسل قبلی، زد فولد ۵، از طراحی عریض‌تر و ظاهری باریک‌تر برخوردار است. هدف از به اشتراک گذاشتن این تصاویر، برجسته کردن تغییرات قابل‌توجهی است که در سری جدید این گوشی‌های تاشو شاهد هستیم.

کاربران این سری گوشی‌های تاشو همواره خواستار افزایش عرض صفحه‌نمایش و کاهش ضخامت بدنه بوده‌اند. با استناد به‌تصاویر منتشر شده، به‌نظرمی‌رسد سامسونگ در نسل ششم فولد به‌این خواسته‌ها توجه کرده و با کاهش ضخامت و تغییر سبک طراحی به‌سمت خطوط صاف‌تر و عریض‌تر، محصولی با کاربری راحت‌تر و ظاهری مدرن‌تر را ارائه خواهد داد.

طراحی جعبه‌ای گلکسی زد فولد ۶

برخلاف گلکسی زد فولد ۵، انتظار می‌رود نسخه جدید از طراحی با ظاهری مدرن‌تر و لبه‌های تیزتر بهره‌مندباشد. گوشه‌ها و فریم دستگاه از حالت خمیده به‌صاف تغییریافته و درنتیجه، کل طراحی به‌سمت سبک «عریض‌تر» متمایل شده است. این لبه‌های صاف‌تر، علاوه‌بر ایجاد تقارن بیشتر در بدنه، نمایی مدرن‌تر و امروزی‌تر به فرم ظاهری دستگاه بخشیده است.

یکی از ایرادات قابل‌توجه فولد ۵، لولای بسیار درشت و برجسته‌ آن بود. درطراحی جدید، با کوچک‌سازی لولا، تلاش شده است تا از جلب‌توجه بیش از حد آن کاسته شود. همچنین، به‌نظرمی‌رسد فاصله‌ بین پنل نمایشگر و لولا کاهش یافته است. این امر می‌تواند به دوام بیشتر دستگاه کمک کند، چراکه نفوذ گرد و غبار از طریق این ناحیه را به‌حداقل می‌رساند.

براساس تصاویر فاش شده، گلکسی زد فولد ۶ از تغییرات قابل‌توجهی درطراحی بدنه و ماژول دوربین عقب بهره‌مند خواهد بود. لنزهای دوربین که پیش‌تر از سطح قاب پشتی بیرون‌زدگی داشتند، اکنون به صورت مسطح در آن جای گرفته‌اند. این تغییر درطراحی ظاهری مدرن‌تر و یکدست‌تری به‌گوشی بخشیده است. همچنین، دکمه‌های تنظیم صدا در کنار حسگر اثر انگشت، روی لبه‌ سمت راست دستگاه قرار گرفته‌اند.

انتظار می‌رود سامسونگ در رویداد پیش‌روی خود با عنوان گلکسی آنپکد ۲۰۲۴، که در تاریخ ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، به‌صورت رسمی از گلکسی زد فولد ۶ رونمایی کند. این گوشی تاشو از جدیدترین نسل پردازنده‌های اسنپدراگون، یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳، بهره خواهد برد. این پردازنده‌ سفارشی که برای سری گلکسی ساخته شده است، نویدبخش ارتقاء قابل‌توجهی در عملکرد CPU و GPU نسبت به نسل قبلی این گوشی‌های تاشو است. همچنین، پیش‌بینی می‌شود گلکسی زد فولد ۶ با ۱۲ گیگابایت رم و در سه نسخه‌ ۲۵۶، ۵۱۲ و ۱ ترابایتی حافظه‌ داخلی عرضه شود. با درنظرگرفتن این ارتقاها و احتمالاً ادغام گسترده‌تر قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی در این مدل، قیمت نسخه‌ پایه احتمالا از ۱۸۹۹ دلار آغاز خواهد شد.