تاکنون در مقایسه تراشه کرین و اسنپدراگون مشخص شده که تراشه‌های این شرککت چینی با اختلاف از رقبای آمریکایی خود عقب هستند اما حالا با مقایسه کرین 9010 و اسنپدراگون 888 قصد داریم به حجم این اختلاف پی ببریم.

همانطور که می‌دانید، مدت نسبتا زیادی از شروع تحریم هوآوی توسط آمریکا می‌گذرد و از آن زمان، این شرکت چینی در تلاش است تا در رقابت دنیای موبایل باقی بماند. یکی از مهم‌ترین کار‌ها برای دستیابی به این هدف، تولید یک تراشه با کیفیت است که بتواند در برابر رقبا، حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

به همین دلیل در سال‌های گذشته شاهد ایجاد تغییرات زیادی در محصولات شرکت کرین بودیم و حالا با ورود آخرین نسخه از این تراشه‌ها به بازار، قصد داریم آن را با یک تراشه اسنپدراگون که 3 سال از معرفی آن می‌گذرد مقایسه کرده و تفاوت میان آن‌ها را ببینیم.

بدیهی است که به دلیل کمتر بودن تکنولوژی‌های در دسترس و محدودیت پتنت‌ها، تراشه‌های کرین نمی‌توانند عملکری شبیه به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 یا A17 Pro اپل داشته باشند اما پیشرفت آن‌ها با وجود محدودیت‌های موجود بسیار چشمگیر است.

اسنپدراگون 888 یک تراشه قدرتمند از شرکت کوالکام به حساب می‌آید که حدود 3 سال پیش وارد بازار شد و در گوشی‌های پرچمدار به کار رفت. البته با گذشت زمان، پای این تراشه به دستگاه‌های میان‌رده هم باز شد و حالا کاربران می‌توانند آن را با قیمتی پایین‌تر خریداری کنند.

از طرف دیگر، تراشه کرین 9010 طبق گفته هوآوی، قرار است در دستگاه‌های پرچمدار استفاده شود اما مشخصاتی که از این تراشه منتشر شده، فاصله زیادی با سایر تراشه‌های پرچمدار دارند. اگر فرکانس هسته‌های مرکزی این دو تراشه را با یکدیگر مقایسه کنید، به ضعف تراشه کرین پی‌خواهید برد.

مقایسه تراشه کرین و اسنپدراگون نشان می‌دهد که آخرین تراشه هوآوی بر‌پایه معماری 7 نانومتری ساخته شده اما این معماری در تراشه اسنپدراگون 888 به 5 نانومتر کاهش یافته است. این کاهش به تراشه اجازه می‌دهد تا قدرت خود را حفظ کرده ولی در عین حال، مصرف انرژی کمتری داشته باشد.

در زمینه‌ها پردازشی، عملکرد تراشه هوآوی کمتر از اسنپدراگون است اما این موضوع در مورد پردازش‌های گرافیکی تغییر می‌کند. در این بخش کرین 9010 توانست امتیاز بالاتری را کسب کند که بسیار عجیب به نظر می‌رسد. همچنین عملکرد این تراشه در انجام تسک‌های چند هسته‌ای هم از رقب خود بهتر بود.

در پایان باید گفت که هردو تراشه تقریبا از توانایی‌های یکسانی برخوردارند که می‌تواند انتخاب یکی از آن‌ها را کمی دشوار کند. برای آسان‌تر کردن این موضوع باید گفت که اسنپدراگون 888 گزینه بهتری به شمار می‌رود زیرا معماری آن از 7 به 5 نانومتر کاهش یافته است.

همچنین باید گفت که به دلیل دسترسی نداشتن هوآوی به آخرین پتنت‌های تراشه‌های موبایل، تکنولوژی به کار رفته در این تراشه‌ها کمی قدیمی است و این موضوع می‌تواند برای کاربران آزار دهنده باشد.

نظر شما در مورد مقایسه تراشه کرین و اسنپدراگون چیست؟‌ آیا تراشه‌های هوآوی می‌توانند در بازار موفق شوند؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط: هواوی Pura 70 و ۷۰ Pro به‌بازار جهانی عرضه شد؛ اولین گوشی خارج از چین با تراشه کرین