در پی جدایی جانی آیو از اپل، مدیر طراحی سابق این شرکت، وی در مصاحبه‌ای اذعان داشت که ترک این شرکت برای او دشوار بوده است. با این‌حال، به‌دلیل نارضایتی از عملکرد اپل پس از درگذشت استیو جابز، ناگزیر به این کار شده بود.

محصولات ماندگار اپل، با طراحی‌هایی که به‌طور غیرقابل انکاری در ذهن ما حک شده‌اند، شناخته می‌شوند. این دستاورد مرهون تلاش‌های استیو جابز، مدیرعامل اپل، و جانی آیو، مدیر ارشد سابق طراحی این شرکت است. متاسفانه، آیو پس از بیش از سه دهه همکاری، در سال 2019 اپل را ترک کرد تا شرکت طراحیش با نام “لاو‌فرام” را تاسیس کند. همانطورکه در پادکست جدید آیو بیان شده، دلیل جدایی جانی آیو از اپل، رویکرد اتخاذ شده توسط اپل پس از درگذشت استیو جابز بود.

جدایی جانی آیو از اپل

جانی آیو در پادکست “زندگی در هفت آهنگ” اذعان داشت که هر روز به استیو جابز فکر می‌کند و فقدان او را به‌طورمداوم احساس می‌کند. براساس گزارش‌های AppleInsider، آیو در این مصاحبه به دلایل ترک اپل و ضرورت نگارش فصل جدیدی در زندگی حرفه‌ای خود پرداخته است. تاسیس شرکت طراحی “لاو‌فرام” همان‌طورکه پیش‌تر ذکر شد، سرآغاز این فصل جدید است. به‌نظرمی‌رسد تغییر مسیر و رویکرد اپل پس از درگذشت جابز، عامل اصلی تصمیم آیو برای جدایی از این غول فناوری بوده است.

باوجود جدایی از اپل، خوشبختانه جونی آیو موفق شد پل ارتباطی را با این شرکت حفظ کند. چرا که اپل به یکی از مشتریان شرکت طراحی او به نام «لاو‌فرام» تبدیل شد. در حالی که آیو توانست رابطه‌ کاریش را با این غول فناوری تریلیون دلاری حفظ کند، اما هیچ موفقیتی نمی‌توانست جای خالی ناشی از درگذشت استیو جابز را پر کند. هنگامی که از او درباره‌ استیو جابز سؤال شد، آیو پاسخ داد که حتی یک روز هم بدون به یاد آوردن او یا احساس فقدانش سپری نمی‌شود.