پس از اینکه امکان قطع مصرف آزاد اینترنت برای کاربران اپراتورهای ایرانسل و همراه‌اول فراهم شد، حالا مسدودسازی مصرف آزاد اینترنت رایتل هم برای کاربران این اپراتور درنظر گرفته شده است.

مدیرکل حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از امکان کنترل و مسدودسازی مصرف آزاد اینترنت رایتل برای مشترکان اپراتور مذکور خبر داد. این درحالی است که مشترکان دو اپراتور دیگر پیش از این می‌توانستند مصرف آزاد اینترنت سیم‌کارت‌شان را قطع کنند. پیمان قره‌داغی با اعلام این خبر گفت که برای مشترکان سیم‌کارت‌های رایتل با شماره‌گیری کددستوری #6*200* امکان قطع مصرف آزاد اینترنت فراهم شده است.

از آنجا که پس از پایان اعتبار بسته‌های اینترنت فعال روی سیم‌کارت‌ها، نرخ مصرف به ازای هر کیلوبایت به‌صورت آزاد محاسبه می‌شود اپراتورها طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات به شماره 5-237 موظف شدند تا در زمان تمام شدن حجم بسته اینترنت مشترکان، آن را در قالب پیامک اطلاع‌رسانی کنند که با فراهم شدن امکان قطع مصرف آزاد مشترکان می‌توانند از افزایش ناخواسته هزینه‌هایشان جلوگیری کنند.

مصرف آزاد اینترنت

براین‌اساس شیوه مسدودسازی مصرف آزاد اینترنت برای سیم‌کارت همراه اول با شماره‌گیری کددستوری #113*100* و برای سیم‌کارت‌های ایرانسل نیز با شماره‌گیری کددستوری #3*2*3*555* امکان‌پذیر است. با توجه به افزایش تعرفه اینترنت و همچنین بالا بودن نرخ تعرفه عادی، فعال کردن این سرویس به مشترکان توصیه می‌شود، اما اهمیت توجه به این نکته هم ضروری است که با قطع مصرف آزاد اینترنت درصورت نداشتن بسته رزرو روی سیم‌کارت، اینترنت کاربر به‌طور کامل قطع خواهد شد.

همچنین درصورتی که مشترکان هرکدام از اپراتورها از ارائه خدمات اینترنت ناراضی باشند می‌توانند از طریق اپلیکیشن یا سایت مربوط با همان اپراتور یا تماس با واحد پشتیبانی اپراتور موردنظر نسبت به بیان موضوع و رفع مشکل اقدام کنند و اگر با انجام این کار، همچنان مشکل اینترنت حل نشده باقی ماند مشترکان می‌توانند با برقراری تماس با شماره 195 یا مراجعه و ثبت شکایت در سایت www.195.cra.ir مساله را پیگیری کنند.

اخبار مرتبط: مقایسه تعرفه اینترنت ثابت؛ کدام سرویس برای شما مناسب‌تر است