با گران شدن تعرفه اینترنت، دولت به همه مردم ۱۰ گیگابایت اینترنت رایگان داخلی هدیه داده است که می‌توان با مشخص کردن شماره تماس پیش فرض آن را دریافت کرد.

اپراتورهای سیم‌کارت هفته گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت همراه را درخواست کردند. در پاسخ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که درصورت بهبود کیفیت تا زمان مشخص شده می‌توانند تا ۳۴ درصد تعرفه‌ها را افزایش دهند. بااین حال پس از گران‌شدن اینترنت‌ها متوجه شدیم که افزایش هزینه مطابق با دستور دولت صورت نگرفته است و در برخی مواقع تا بیش از ۱۰۰ درصد بالا رفته است. بااین حال دولت برای آرام کردن اوضاع اعلام کرد که مردم می‌توانند از سه‌شنبه ۱۲ دی ماه با مراجعه به وب‌سایت my.gov.ir و با مشخص کردن شماره پیش‌فرض خود، اینترنت رایگان را دریافت کنند.

اکنون تنها یک روز مانده به موعد مشخص شده توسط دولت، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حجم این بسته را اعلام کرده است. زارع‌پور در مصاحبه با ایرنا گفت: «فعال‌سازی اینترنت رایگان هدیه دولت برای مردم در قالب 10 گیگابایت اینترنت داخلی (معادل پنج گیگابایت اینترنت بین‌الملل) روی یکی از سیم‌کارت‌های هر فرد به انتخاب خود او انجام می‌شود».

 ۱۰ گیگابایت اینترنت رایگان

جالب اینجاست چندی قبل اپراتورها برای گران کردن اینترنت نامه‌ای به ریاست جمهوری فرستاده و در آن اعلام کردند که میزان میانگین مصرف اینترنت همراه مردم کمتر از ۲ گیگابایت است که کاملا غیرمنطقی است و با معادلات غیرشفاف اپراتورها اصلا جور درنمی‌آید. از سوی دیگر با وجود فیلترینگ روی اغلب سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی که تقریبا همه مردم در اقشار مختلف جامعه از آنها استفاده می‌کنند، حتی ۱۰ گیگابایت اینترنت ارائه شده از سوی دولت که در واقع برای کاربردهای روزانه معادل ۵ گیگابایت است، قطعا کفاف سه‌روز یک کاربر عادی را نمی‌دهد.

یادآوری می‌شود مراحل دریافت هنوز فعال نشده است و درصورتی که قبل از موعد مقرر در وب‌سایت وارد شده و درخواست خود را ثبت کنید، پیامی مبنی‌بر تطابق نداشتن شماره تماس با کد ملی برای شما ظاهر می‌شود. بااین حال حین نوشتن این مقاله موفق شدیم این درخواست را برای یک شماره ایرانسلی ثبت کنیم، البته تلاش ما برای ثبت شماره همراه اول ناموفق بود.

آیا شما هم توانستید درخواست فعال‌سازی را با موفقیت ثبت کنید؟ آیا با مورد دیگر به‌جز موارد ذکر شده مواجه شدید؟ حتما با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: