امروز افشاگران چینی موفق شدند تاریخ عرضه گوشی iQOO Z9 توربو پلاس را که جدیدترین گوشی این شرکت است، به صورت کامل لو دهند.

هفته گذشته، شرکت iQOO اعلام کرد که سری جدید گوشی خود، یعنی iQOO Z9 توربو پلاس را به زودی در بازار چین عرضه می‌کند. تا به این لحظه، طراحی ظاهری این گوشی به صورت رسمی منتشر شده ولی خبری از تاریخ انتشار دقیق آن به همراه مشخصات سخت‌افزاری‌اش اعلام نشده است. با این حال، چینی‌ها موفق شدند به تمامی این اطلاعات مهم در مورد آینده گوشی‌هایشان خبردار شوند.

اطلاعات لو رفته نشان می‌دهند که گوشی iQOO Z9 توربو پلاس، نسخه‌ای تقویت شده و بهتر از iQOO Z9 توربو است که چند ماه پیش عرضه شد. این گوشی از تراشه Snapdragon 8s Gen 3 و باتریت 6000 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کرد اما حال، iQOO Z9 توربو پلاس مسیر خود را به سمت شرکت مدیاتک تغییر داده و از تراشه Dimensity 9300+ به همراه یک باتری غول پیکر 6400 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. شارژر نسخه پلاس نیز مانند نسخه عادی، 80 واتی بوده و با سرعتی راضی‌کننده، باتری غول پیکر گوشی را شارژ خواهد شد.

تاریخ عرضه گوشی iQOO Z9 توربو پلاس

علی‌رغم استفاده از باتری بزرگ‌تر، iQOO Z9 توربو پلاس همچنان ضخامتی برابر با 7.9 میلی‌متر داشته که چندان ضخیم محسوب نمی‌شود. وزن آن نیز از 195 گرم در نسخه عادی، به 199 گرم افزایش یافته که چندان رقم قابل توجهی نیست. در نسخه عادی، از یک تراشه توربو برای اجرای بازی و سیستم GPS تک فرکانسه استفاده شده است. در نسخه توربو پلاس، این سیستم‌ها ارتقا یافته و این بار، از تراشه Q1 برای اجرای بازی‌ها که مختص شرکت iQOO استفاده شده و سیستم GPS نیز در این گوشی، به دو فرکانسه ارتقا پیدا کرده است. به غیر از این موارد، سایر ویژگی‌های نسخه توربو پلاس کاملاً مشابه نسخه توربو بوده و فرق خاصی با هم ندارند. بر طبق اطلاعات افشا شده، تاریخ انتشار گوشی iQOO Z9 توربو پلاس نیز برای تاریخ 24 سپتامبر (3 مهر) در نظر گرفته شده است.

نسخه iQOO Z9 توربو پلاس از یک صفحه نمایش 6.78 اینچی تخت از جنس OLED با رزولوشن 1.5K، نرخ تازه‌سازی 144 هرتزی و سنسور اثر انگشت در زیر صفحه پشتیبانی می‌کند. این گوشی در روز عرضه، با رابط کاربری OriginOS 4 که بر اساس سیستم عامل اندروید 14 است، به بازار عرضه خواهد شد.

علاوه بر تاریخ عرضه گوشی iQOO Z9 توربو پلاس، احتمال داده می‌شود که دوربین سلفی این دستگاه برابر با 16 مگاپیکسل باشد. در قسمت پشتی نیز از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی به همراه یک دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی استفاده شده که تصاویر با کیفیت و راضی‌کننده‌ای برای کاربر به ثبت می‌رساند. انتظار می‌رود این گوشی با قیمتی حول و حوش 282 دلار به فروش برسد و تبدیل به دستگاهی مناسب با قیمتی رقابتی شود.