امروز در پستی رسمی در شبکه اجتماعی چینی ویبو، تاریخ عرضه گوشی iQOO 13 به همراه تصاویر اولیه آن به اشتراک گذاشته شد.

شرکت iQOO موفق شد تاریخ عرضه حدودی جدیدترین پرچم‌دار خود را در پستی جدید به اعلام کاربران و علاقمندان برساند و از طرف دیگر، تایید کرد که این دستگاه قرار است با تراشه پرچم‌دار جدید شرکت کوالکام به بازار عرضه شود. در یکی از پست‌های به اشتراک گذاشته شده، خبر از ایجاد آزمایشگاهی به نام Vivo Qualcomm Joint Laboratory با همکاری کوالکام داده شد که تمرکز آن بر روی خلق تراشه‌هایی جدید و بهبود یافته برای برند iQOO و ساخت تراشه‌ای با ترکیب تکنولوژی کوالکام و Blue Crystal خواهد بود. تکنولوژی Blue Crystal یکی از ساخته‌های جدید شرکت ویوو، کمپانی مادر iQOO است که بر روی بهبود در هشت بخش بسیار مهم تمرکز دارد؛ کارایی پردازشی، مصرف باتری، گیمینگ، ارتباطات، امنیت، عکس‌برداری، صفحه نمایش و هوش مصنوعی.

جالب است بدانید که همکاری مشابه میان ویوو و شرکت مدیاتک صورت گرفته که Dimensity 9400 و نسخه قبلی آن، از نتایج این همکاری درخشان و آینده‌دار هستند. حال برای اولین بار این غول چینی با کوالکام نیز شروع به همکاری کرده تا تکنولوژی Blue Crystal در تراشه‌های قدرتمند این کمپانی نیز با موفقیت اعمال شود. در پست به اشتراک گذاشته شده، مشخص نیست که این همکاری برای کدام تراشه خواهد بود اما با توجه به زمان شروع این همکاری، می‌توان مطمئن بود که Snapdragon 8 Elite یا Snapdragon 8 Gen 4 از نتایج این همکاری بوده است. علاوه بر این، در پست تاکید شده که تراشه حاصل از ترکیب سری اسنپ‌دراگون و تکنولوژی Blue Crystal برای اولین بار در گوشی iQOO 13 ظاهر خواهد شد.

تاریخ عرضه گوشی iQOO 13

برند iQOO در دومین پست خود در شبکه اجتماعی چینی ویبو، به تاریخ عرضه گوشی iQOO 13 اشاره می‌کند و پازل را تکمیل‌تر از پیش می‌کند. این برند چینی تایید کرد که جدیدترین پرچم‌دارشان تا پایان ماه اکتبر به بازار عرضه خواهد شد. این زمان، بسیار به تاریخ رونمایی از جدیدترین تراشه کوالکام نزدیک است. جالب است بدانید چندی پیش نیز شایعه‌ای منتشر شد که عنوان می‌کرد اولین گوشی با تراشه جدید Snapdragon 8 Elite، شیائومی 15 است که در 28 اکتبر (7 آبان) منتشر می‌شود و دو روز بعد از آن، پرچم‌دار بعدی یعنی iQOO 13 در دسترس قرار می‌گیرد که آن نیز از همین تراشه قدرتمند بهره می‌برد.

تا به این لحظه، اطلاعات منتشر شده در مورد گوشی iQOO 13 عمدتاً در حالت شایعه بوده و فقط خبر امروز رسمی بود که آن نیز جزئیات زیادی در پی نداشت. با این حال، اگر تاریخ انتشار این گوشی به طور قطع تا پایان ماه اکتبر باشد، باید به زودی شایعات و البته اخبار رسمی بیشتری از آن به بیرون درز پیدا کند که مشخصات بیشتری از این پرچم‌دار موردانتظار را در خدمت علاقمندان قرار خواهد داد.