بر اساس خبرهایی که در خبرگزاری بلومبرگ منتشر شده و به نقل از مارک گورمن، اپل با جدیت در حال بررسی ساخت یک مدل اولترا از آیفون است. این مدل ‌بالاتر از مدل‌های Pro و Pro Max قرار می‌گیرد و حتی گران‌تر از آنها خواهد بود و به احتمال بسیار زیاد آیفون اولترا در سال 2024 رونمایی و عرضه خواهد شد.

گورمن در اثبات ادعای خود به پاسخ تیم کوک در مورد اینکه آیا میانگین افزایش قیمت آیفون پایدار بوده است یا نه، اشاره می‌کند. مدیرعامل اپل، اخیرا اعلام کرده که مردم حاضرند برای خرید یک گوشی بهتر، بیشتر هزینه کنند. طبق گزارش‌ها، کوک آیفون را جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی مردم می‌داند که از آن به صورت مداوم برای پرداخت‌های بانکی، ذخیره اطلاعات مهم شخصی، کنترل لوازم خانگی هوشمند، مدیریت سلامت خود و غیره استفاده می‌کنند.

اپل خود را برای رونمایی از پنجمین مدل آیفون یعنی مدل جدید اولترا، در کنار مدل‌های معمولی، پلاس، پرو و پرو مکس آماده می‌کند. اما برخلاف پیش‌بینی ها مبنی بر عرضه این مدل در سال جاری، این شرکت خط تولید آیفون اولترا را در اوایل سال 2024 راه‌اندازی خواهد کرد. البته اپل همین حالا هم از پسوند Ultra برای نام‌گذاری قدرتمندترین پردازنده M1 و پیشرفته‌ترین ساعت‌های هوشمند خود استفاده می‌کند.

آیفون اولترا ۲۰۲۴ یا صفحه نمایش بزرگتر

چیزی که هنوز مشخص نشده ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی است که آیفون اولترا را از سایر مدل‌ها متمایز می‌کند. با این حال گورمن مطمئن است که آیفون اولترا یک گوشی هوشمند تاشو نخواهد بود، چراکه اپل در زمینه تکنولوژی تاشو، تمرکز خود را روی دستگاه‌های بزرگ‌تری مانند لپ‌تاپ گذاشته است. از طرف دیگر عرضه یک آیفون تاشو تا قبل از سال 2025 بعید به نظر می‌رسد.

آیفون اولترا احتمالا نمایشگری بزرگ‌تر از مدل پرو مکس داشته باشد و از دوربین‌های بهتر و پردازنده سریع‌تری استفاده کند. اما لنز زوم پریسکوپ قرار نیست مخصوص مدل اولترا باشد و در سال جاری، با آیفون‌های سری 15 عرضه خواهد شد.

خبر مرتبط: آیفون ۱۵ اولترا تیتانیومی