اپل تقریبا هر سه سال یکبار تغییرات نسبتا عمده‌ای را در گوشی‌های آیفون خود ایجاد می‌کند. بنابراین با وجود اینکه آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس دارای دوربین 48 مگاپیکسلی و ناچ‌های فانتزی و جذاب هستند، اما در واقع نسبت به نسخه‌های قبلی آیفون ارتقا قابل توجهی پیدا نکرده‌اند. سال آینده اما زمانی است که انتظار داریم تغییرات بزرگ‌تری در راه باشند. امروز یک منبع خبری چیز دیگری را فاش کرده است که می‌تواند آیفون ۱۵ اولترا را از ۱۵ پرو، واقعا متمایز کند، آیفون 15 اولترا تیتانیومی!

پرومکس بیرون، اولترا داخل

کاربران آیفون با پول‌های خود رای داده‌اند که ترجیح می‌دهند یک مدل حرفه‌ای ممتاز با ویژگی‌های جدید داشته باشند، تا اینکه یک مدل استاندارد با طراحی قدیمی و تراشه قدیمی را خریداری کنند. این اتفاق (مخصوصا با اختلاف سهم فروش مدل‌های پرو آیفون ۱۴ نسبت به مدل‌های معمولی) ظاهرا اپل را تشویق کرده است که در مدل سال آینده آیفون، تمایز بیشتری بین مدل‌های رده بالا ایجاد کند. این در حالی‌ست که آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرومکس فعلی تنها در اندازه نمایشگر و ظرفیت باتری باهم تفاوت دارند و در باقی موارد کاملا مشابه یکدیگرند.

8k-resolution-cammera-iphone-15

منبع خبری LeaksApplePro و مارک گورمن از خبرگزاری بلومبرگ قبلا اشاره کرده بودند که احتمالا در آیفون‌های سری ۱۵ به جای مدل پرومکس شاهد یک مدل اولترا باشیم. گمانه‌زنی‌های آنان هم مبنی بر این بود که احتمالا آیفون ۱۵ اولترا از یک لنز پریسکوپ باکیفیت‌تر برای زوم بهتر و رزولوشن فیلمبرداری 8K بهره‌مند خواهد بود. همچنین گفته شده است که حافظه پایه آیفون ۱۵ اولترا از ظرفیت 256 گیگابایت شروع خواهد شد. اما اکنون LeaksApplePro به یک عامل متمایزکننده دیگر هم اشاره کرده است. یعنی بدنه تیتانیومی.

آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس دارای بدنه فولادی ضد زنگ هستند. پیش از عرضه این گوشی‌ها شایعاتی مبنی بر اینکه آیفون ۱۴ پرو دارای بدنه تیتانیومی خواهد بود، منتشر شده بودند، اما این امر محقق نشد. هرچند اکنون به نظر می‌رسد که این اتفاق بالاخره با عرضه آیفون ۱۵ بیفتد. تیتانیوم ماده‌ای با کیفیت‌تر از فولاد است. همچنین قوی‌تر و سبک‌تر هم هست، و مقاومت بیشتری در برابر خط و خش دارد. اتفاقی که به تنهایی می‌تواند جذابیت آیفون ۱۵ اولترا را تا حد زیادی افزایش دهد.

زیرا گوشی‌های تیتانیومی بسیار کمیاب هستند و این قابلیت پتانسیل آن را دارد که آیفون ۱۵ اولترا را به گوشی هوشمند برتر بلامنازع سال‌های اخیر تبدیل نماید. سایر مشخصات شایعه شده از این گوشی عبارتند از تراشه 3 نانومتری سریعتر و کارآمدتر، پورت USB-C، سیستم دوربین جلوی بهتر و عمر باتری بیشتر. ما همچنان باید حدود یکسال دیگر منتظر بمانیم تا خبرهای بیشتری از قابلیت‌های جدید آیفون‌های سری ۱۵ منتشر شود.