پس از مدت‌ها، مینگ چی کو امروز دوباره شایعات جدیدی را منتشر کرد که می‌تواند برای طرفداران آیفون خبر خوبی باشد. او خبر بازگشت آیفون SE با مشخصات جدید و قدرتمند‌تر را منتشر کرد که نشان می‌دهد اپل همچنان برای ادامه دادن این سری مصمم است.

اپل در آخرین نسخه از آیفون SE و آیفون 11، مودم‌های این دو دستگاه را از اینتل خریدار کرد. اما در زمان عرضه آیفون 12، اپل مجبور شد برای خرید مودم‌های 5G به سراغ کوالکام برود. شایعاتی مبنی بر طراحی یک مودم اختصاصی توسط اپل مطرح شده بود اما تاکنون وضعیت آن مشخص نشده است. حالا شایعات جدید اعلام کردند که این مودم قرار است برای اولین بار در نسل چهارم آیفون SE استفاده شود.

این شایعات باعث نگرانی کوالکام از ادامه فروش این مودم‌ها شده بود اما حالا مشخص شد که اپل همچنان تا سال 2024 قرار است به استفاده از مودم‌های این شرکت ادامه دهد. لازم به ذکر است که مودم اپل از mmWave پشتیبانی نمی‌کند و به سرعت‌های کمتر 5G دسترسی دارد. هنوز مشخص نیست که اپل چقدر زمان نیاز دارد تا مودم‌های خود را به این تکنولوژی مجهز کند.

در همین توییت، خبر بازگشت آیفون SE اعلام شد و مشخص شد که اپل دوباره قصد دارد این دستگاه را چند پله ارتقا دهد. چهارمین نسل از آیفون‌های ارزان قیمت اپل قرار است از صفحه نمایش 6.1 اینچی اولد استفاده کند که برای آیفون 14 ساخته شده بود. این موضوع قدمی بزرگ برای آیفونی محسوب می‌شود که تاکنون از صفحه نمایش 4.7 اینچی ال سی دی استفاده می‌کرد.

اگر همه چیز به خوبی پیش برود، بازگشت آیفون SE ممکن است در نیمه اول سال 2024 صورت بگیرد. البته نگرانی‌هایی هم از بابت قیمت این دستگاه وجود دارد. آیفون SE تاکنون ارزان‌ترین آیفون محسوب می‌شد که با قیمت 430 دلاری به فروش می‌رسید. اما استفاده از صفحه نمایش و تراشه جدید در این دستگاه ممکن است قیمت آن را تا 500 دلار هم افزایش دهد.

اخبار مرتبط: روش جدید سرقت اطلاعات آیفون